Timing van bonus-uitbetaling bij vertrek uit Belgie

sodeboerakker
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Timing van bonus-uitbetaling bij vertrek uit Belgie

#1 , 10 nov 2016 15:33

Hallo en alvast bedankt voor enig advies.

Ik krijg in principe december een bonus van 1/3 van mijn jaarsalaris.
Ik vertrek in februari uit Belgie en ga verder dat jaar buiten mijn salaris van januari en feb + finale betaling geen inkomen hebben in Belgie

Mijn vraag: Betaal je over je bonus sowieso 50%+ belasting? Of heeft het zin dat ik vraag dat die bonus in Januari uitbetaald wordt zodat ik het jaar erna een veel groter deel terug betaald krijg van de belasting aangezien mijn jaarinkomen in 2017 in Belgie zeer laag gaat zijn en ik dus in de laagste belastingschijven blijf.

alvast dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 nov 2016 20:35

Zal deelsafhangen van naar welk land je gaat, omdat er bilaterale afspraken zijntussen veel landen.

sodeboerakker
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 nov 2016 17:43

Dank. Ik zal naar Spanje vertrekken en daar aan het einde vh jaar in de hoogste tax-bracket eindigen maar ben niet perse van plan daar aangifte te doen van mijn Belgische inkomen tenzij dat in mijn voorseel zal uitvallen wat ik niet verwacht.

Reclame

Terug naar “Loon”