Feestdag als interimer

Katia_Steve
Topic Starter
Berichten: 26

Feestdag als interimer

#1 , 07 nov 2016 17:05

Vandaag kreeg ik mijn interim contract voorgeschoteld. Ik heb donderdag een dag verlof genomen zodat ik met het gezin een super lang weekend heb :)
Nu heb ik ineens een contact van maandag t.e.m. woensdag... mijn verlofdag zit niet ingegeven als verlofdag en de 11ste november staat niet aangegeven als betaalde verlofdag. Ik werk daar nu reeds sinds begin september onder een interim bediendecontract.

Mogen ze dat zo doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 nov 2016 17:23



Mogen ze dat zo doen?
waarom niet?

het is niet omdat het contract loopt tot woensdag da ze u die feestdag niet moeten betalen hé

18/4/1974
art 14 1° het loon voor één feestdag die valt in de periode van veertien dagen die volgt op het einde van de arbeidsovereenkomst of van de verrichting van de arbeid, voor zover de werknemer, zonder onderbreking die aan hem is toe te schrijven, gedurende een periode van vijftien dagen tot één maand in dienst van de onderneming is gebleven;
2° het loon voor de feestdagen die vallen in de periode van dertig dagen die volgt op het einde van de arbeidsovereenkomst of van de verrichting van de arbeid, voor zover de werknemer, zonder onderbreking die aan hem is toe te schrijven, gedurende een periode van meer dan één maand in dienst van de onderneming is gebleven.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Katia_Steve
Topic Starter
Berichten: 26

#3 , 07 nov 2016 17:36

Interim zegt dat ik maar 3 dagen tewerkgesteld ben in deze week en dat ik dus geen recht heb op de feestdag.
Heb nu gekeken en ze hebben dat dus ook gedaan met 1 november... contract van 3 november tot 5 november.
Woensdag betalen ze uit en dan kan ik zien .

Ze zei ook dat als ik mij had opgegeven had om tijdens de feestdagen te werken ik wel een vergoeding had gekregen van 2X de feestdag. Maar zelf dat zou niet kloppen daar je tijdens een feestdag dubbel betaald moet worden en dan 1 dag betaald recup moet krijgen dacht ik...

Ik had al gehoord dat ze dat ze het bij nieuwe mensen altijd proberen... een deel bekijkt zijn contracten en uitbetalingen niet en dus is dat pure winst voor hen :( als de mensen niet reclameren.

Reclame

Katia_Steve
Topic Starter
Berichten: 26

#4 , 07 nov 2016 17:40

Krijg net een mailtje dat het wel degelijk om een foutje gaat. Verlof dag nemen ze nooit op daar het vakantiegeld wekelijks mee gestort is maar wat de feestdag betreft is die voorzien want ik werk daar wel degelijk meer dan 1 maand.

Wat een mailtje niet kan doen na een telefonisch gesprek met iemand die het blijkbaar niet goed wist...
probleem opgelost :)

puttemanp
Berichten: 613

#5 , 07 nov 2016 18:41

Verlof dag nemen ze nooit op daar het vakantiegeld wekelijks mee gestort is
En ook dit is dan wellicht een 'foutje', immers, als ze jouw verlofdag niet alsdusdanig laten verwerken, zou je voor die ene dag werkloosheidsvergoeding kunnen vragen. Bovendien blijft jouw saldo vakantiedagen onaangeroerd.
Zo heb ik hier nu een uitzendkracht vast aangeworven, die tijdens de maanden interim bij ons al 17 dagen verlof opgenomen heeft. Toch vertoont haar vakantieattest nog steeds 20 dagen verlofrecht (2015 heel het jaar gewerkt) die ze nu moet opnemen voor 31/12 omdat het uitzendkantoor voor haar verlofdagen gewoon geen contract maakte.

P.

Terug naar “Loon”