nog steeds geen eindejaarspremie...

KarenK
Topic Starter
Berichten: 10

nog steeds geen eindejaarspremie...

#1 , 04 jan 2008 10:58

Ik heb mijn loon voor december nog altijd niet gekregen, eindejaarspremie incluis. Het eerste oke, maar dat tweede: wanneer moet je in principe je eindejaarspremie krijgen? Toch voor het nieuwe jaar begint of niet?

Nu steekt de baas de schuld op sofim, dat die nog altijd niets heeft doorgegeven... Betekent dat dan dat alle werknemers van bedrijven die met sofim werken hun eindejaarspremie zo laat krijgen? Want het weekend staat voor de deur, dus dat geld krijg ik pas ten vroegste eind volgende week. dat is trouwens niet de eerste keer dat ik pas rond de 11de mijn loon ontvang. ook vakantiegeld volgde pas midden juli. Ik weet het en pas mijn uitgaven er ook aan aan, maar tis toch niet zo leuk... Ik dacht dat het volgens de arbeidsovereenkomst ten laatste 7 dagen na de prestaties betaald moest worden.

Financieel staat mijn werkgever er niet zo goed voor. Zou het een truc zijn vanwege de rente? Of begin ik nu spookjes te zien :wink: ?

greetz KK

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
akromah
Berichten: 114

#2 , 04 jan 2008 11:29

Halloo,

zelf werk ik in PC024 en doe de administratie, de lonen en de bank voor het bedrijf waar ik werk.
Onder dit PC zijn het WETTELIJKE rustdagen van 23 december tot 7 januari, wat ook inhoudt dat ik thuis ben en de lonen niet kan doen.
Iedereen, ook de mensen van bv SOFIM, hebben hier en daar wel verlof en inhaalrust, dus wees een beetje begripvol voor de mensen die op 1-2-3- alle lonen voor zoveel firma's te verwerken hebben.
Mijn eindejaarspremie wordt bij mijn wedde van december berekend en betaald.


"Bij ontstentenis van een collectieve arbeidsovereenkomst of van bepalingen in het arbeidsreglement of in enig ander vigerend reglement, moet het loon uiterlijk worden uitbetaald op de vierde werkdag na de arbeidsperiode waarvoor de uitbetaling geschiedt"
Wat zegt de CAO over het tijdstip van uitbetaling?
Wat zegt het AR over het tijdstip van uitbetaling?
en de vierde dag is nog niet verstreken.

Wie weet meer raad?

KarenK
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 04 jan 2008 11:36

Persoonlijk denk ik niet dat het aan sofim ligt, die hebben toch wel ervaring genoeg met die zaken. Denk eerder dat het schoentje bij mijn werkgever wringt die systematisch te laat is met dat soort zaken.

Reclame

Terug naar “Loon”