Vraag over belastingen

lizardojr
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vraag over belastingen

#1 , 12 okt 2016 21:36

Hallo allemaal,

Ik ben een Engelsman en ik woon in België samen met mijn verloofde.
.
Mijn partner werkt voltijds als verpleegster en momenteel betaal zij belasting door schaal 2 van de bedrijfsvoorheffing omdat ik werkzoekend ben. Ik krijg geen uitkering.

Mijn vraag is: is de bedrijfsvoorheffing bepaald door de huwelijksquotient of is dit anders? Is de bedrijfsvoorheffing alleen een gids voor de werkgever om belasting te schatten?

Ik maak me zorgen over dit omdat ik wil werken maar als ik een deeltijdse job vinden dan zullen we de 200/300€ van schaal 2 verliezen? Dit zou een groot probleem zijn voor ons.

Het spijt me over die basis vraag maar ik geen flauw idee,over dit onderwerp. Sorry voor de fouten in dit bericht!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 12 okt 2016 21:42

Zijn jullie wettelijk samenwonend? Indien niet dan wordt het huwelijksquotiënt niet toegepast.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

lizardojr
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 okt 2016 23:14

Ja, we zijn wettelijk samenwonend.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 okt 2016 23:49



Ik maak me zorgen over dit omdat ik wil werken maar als ik een deeltijdse job vinden dan zullen we de 200/300€ van schaal 2 verliezen? Dit zou een groot probleem zijn voor ons.
zie het probleem niet, elke euro die jij verdient kan het gezamelijk inkomen alleen maar verhogen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

lizardojr
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 okt 2016 00:19

[/quote]
zie het probleem niet, elke euro die jij verdient kan het gezamelijk inkomen alleen maar verhogen[/quote]

Bedankt. Dat is logisch.

Het systeem is helemaal anders in Engeland dus probeer ik om het beter te begrijpen. Het is soms frustrerend en mijn partner (een Belg) weet niets over financiële zaken!

Terug naar “Loon”