gewaarborg loon afnemen?

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

gewaarborg loon afnemen?

#1 , 30 sep 2016 00:17

Hallo,
Ik heb een vraag.
Ik ben sinds vandaag 29/9 ziek. Dit is tem morgen.
Wegens omstandigheden (familiaa, hier wil ik niet over uitbreiden) is mijn verblijfsadres momenteel vaak bij mijn vriend. En het is dan ook zo dat ik bij mijn vriend zijn thuis mij ziek begon te voelen.
Ik heb dan mijn interim kantoor (werk met weekcontracten) op de hoogt gebracht en de werkegever zelf. Geen probleem zeiden ze.
Nu bracht mijn vriend me na zijn werk naar de dokter en daarna naar mijn eigen thuis, vindt ik thuis een brief van de controle-arts.
Deze was omstreeks 17u langsgeweest (toen zat ik nog bij de dokter) en vroeg dan ook om me morgenochten bij hem aan te bieden voor controle.

Ook dit is geen probbleem voor mij. Waar ik mij het meeste zorgen om maak:
Mijn ouders en mijn broer zitten mij nu te zeggen dat de controle-arts mijn gewaarborgd loon kan afnemen omdat ik op het moment van de controle niet aanwezig was. Is dit waar?
Op mijn doktersbriefje staat uitdrukkelijk dat ik het huis mag verlaten. Er staat ook nergens in mijn contract of op mijn papieren dat ik ten allentijde (of de eertse 24u beweerd mijn broeg) thuis moet zijn voor de controle-arts

Kunnen jullie me even uit de twijfels helpen aub? Want ik vrees echt voor mijn gewaarborgd loon :/

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 615

#2 , 30 sep 2016 07:38

Als je je vandaag aanbied op de afspraak met de controlegeneesheer is er niets aan de hand.

Naar de toekomst toe: als je tijdens ziekte niet verblijft of je domicilieadres, om welke reden dan ook, moet je je werkgever (interimkantoor in dit geval) op de hoogte brengen zodat ze weten waar ze desgevallend een controlegeneesheer moeten naartoe sturen.
Mocht je het briefje van de controlegeneesheer niet gezien hebben gisterenavond en je dus vandaag niet aanbieden, was je je gewaarborgd loon kwijt tot het moment dat je je aanbiedt bij de controlegeneesheer.

P.

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#3 , 30 sep 2016 09:33

Als je je vandaag aanbied op de afspraak met de controlegeneesheer is er niets aan de hand.

Naar de toekomst toe: als je tijdens ziekte niet verblijft of je domicilieadres, om welke reden dan ook, moet je je werkgever (interimkantoor in dit geval) op de hoogte brengen zodat ze weten waar ze desgevallend een controlegeneesheer moeten naartoe sturen.
Mocht je het briefje van de controlegeneesheer niet gezien hebben gisterenavond en je dus vandaag niet aanbieden, was je je gewaarborgd loon kwijt tot het moment dat je je aanbiedt bij de controlegeneesheer.

P.
Ok, bedankt voor de info.
Ik zit op dit moment in de wachtzaal van de controlearts.
Ben alleszins blij dat ze mijn loon niet zouden afnemen.

Reclame

Terug naar “Loon”