Loon consequent te laat uitbetaald

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

Loon consequent te laat uitbetaald

#1 , 29 sep 2016 12:26

Hoi,



Sinds ons bedrijf is overgenomen - 6 maand geleden - hebben wij ons loon slechts 1 maal op tijd gekregen. Iedere maand is het een paar dagen te laat.
Alsook deze maand dus. Mijn doorlopende opdrachten en domicilieringen zijn ook ingesteld op de 28ste vd maand.
Iedere maand moet ik nu kleine kosten betalen omdat mijn betalingen te laat aankomen. Kan ik deze verhalen naar mijn werkgever?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 sep 2016 12:31

Wat is op tijd, bij de meeste werknemers is dit de 4de of 5de werkdag van de maand.
Dus voor september is 8 september nog op tijd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

#3 , 29 sep 2016 12:37

datum staat in ons contract op de 28ste van de maand, met uitzonderingen als deze datum in het weekend valt

Reclame

johanb1977
Berichten: 117

#4 , 07 nov 2016 23:10

28ste zal wss een voorschot zijn. Lonen moeten ten laatste betaald zijn op de 5de werkende dag van volgende maand. Indien geen voorschot zal het op de 5de werkende dag zijn.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 08 nov 2016 07:42

als de betaling van het loon op de 28ste staat in de arbeidsovereenkomst, dan moet dit effectief die dag betaald worden.

Een voorschot kan het niet zijn, gezien er max 16 dagen mag tussenzitten bij arbeiders (en bij bedienden is het quasi niet voorkomend dat er voorschotten betaald worden).

Terug naar “Loon”