Dubbele belasting op legerdienst in Turkije

Gebruiker25
Topic Starter

Dubbele belasting op legerdienst in Turkije

#1 , 01 sep 2016 23:07

Hallo

Ik ben 22 jaar oud en vanaf mijn 21ste tot mijn 22ste heb ik in het Turkse leger gezeten. Ik bezit over een defensie diploma die ik in België heb behaald.

Omdat ik over een wettelijke defensie diploma bezit kreeg ik door de Turkse overheid 12 maanden lang iedere maand € 2 500,00 EURO NETTO doorgestort op mijn TURKSE BANKREKENING.
Nu is het probleem dat ik ook belastingen in België moet betalen voor mijn loon wat ik in de voorbije 12 maanden in Turkije heb verdiend, dit klopt toch niet? is dit dan niet dubbel belastingen betalen?
Mijn brutoloon was € 3 000,00 EURO in Turkije en mijn nettoloon was € 2 500,00 EURO. Maar waarom zou ik aan 2 landen belastingen moeten betalen? Mijn loon werd zelfs op een Turkse rekeningnummer gestort.

Boven mijn nettoloon kreeg ik ook per maand € 500,00 EURO bonus indien we het minimum aantal slachtoffers konden bereiken door de pkk terroristen te sneuvelen. En van die 12 maanden heb ik voor 10 maanden per maand € 500,00 euro NETTO bonus gekregen, hiervoor moet ik geen belastingen betalen in België.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 01 sep 2016 23:24

Vraag het eens aan uw vriend Erdogan waarom hij belastingen heft op de soldij van zijn huurlingenleger, dat genie van den Bosporus weet toch alles?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker25
Topic Starter

#3 , 01 sep 2016 23:41

Dit heeft helemaal niks met Erdogan te maken, als ik mijn legerdienst in Belgie zou doen zou jullie Charles Michel meer dan de helft van mijn loon nemen. Ik denk dan dat Erdogan toch veel beter is om voor te werken.
Maar daar draait het nu niet om want als ik eens moet beginnen over de pkk aanhangers/terroristen in Belgie (Zuhal demir, etc) die op vrije voeten lopen en zelfs toestemming krijgen van de Belgische overheid om te protesteren tegen Turkije terwijl ze zelf zelfmoordaanslagen plegen in Turkije zoals IS dan kunnen we tot 's morgens discussiëren. Ik zou graag een antwoord op mijn vraag willen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 01 sep 2016 23:58

Niet als u zomaar politici beledigt en grondwettelijke rechten in vraag gaat trekken.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 02 sep 2016 10:15

Dit is idd een apolitiek forum, het ophemelen van politici, noch het neerslaan (al dan niet figuurlijk), hebben wij niet graag, behalve in een goed gefundeerde juridische context. Ook een gebruikersnaam die enkel gericht is om te schelden op anderen, niet toegelaten is. Zelfs al is het in een bepaald land beschouwd als een verboden organisatie.

Gelieve uw vraag dus respectvoller te stellen, ongeacht uw politieke visie.

Terug naar “Loon”