Onkostenvergoeding bij loopbaanonderbreking

ElsD1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onkostenvergoeding bij loopbaanonderbreking

#1 , 11 aug 2016 13:40

Ik werk als statutair ambtenaar bij een openbaar bestuur en ga vanaf 1 september in deeltijdse (4/5) loopbaanonderbreking, ouderschapsverlof voor 15 mnd met aanmoedigingspremie.
Je mag dan normaal niks anders bijverdienen maar ik doe af en toe figurantenwerk. Dat wordt betaald cash of via overschrijving als onkostenvergoeding. De eerste opdracht was op 30/5/2016.

Weten jullie of ik dit mag blijven doen na 1/9 of kan ik hierdoor mijn recht op bijbetaling verliezen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 11 aug 2016 14:48

je zou de loonfiche van de figuratie-opdrachten eens goed moeten laten bekijken. als dit enkel een fiche is voor kostenvergoeding en géén wedde, géén sociale lasten en géén bedrijfsvoorheffing, denk ik dat je dit mag doen. Ik neem aan dat dit niet met een vast contract is met een zeker aantal uren per maand; Maar gewoon occasioneel eens een dagje.

Reclame

Terug naar “Loon”