gewerkt maar geen contract

piepeloi
Topic Starter
Berichten: 5

gewerkt maar geen contract

#1 , 09 aug 2016 10:51

hallo,
ik zit met een ferm probleem ik werk al een tijdje in een wasserij met weekcontracten via interim.vorige week werd tot mijn grote verbazing mijn loon niet uitbetaalt.ik neem contact op met het desbetreffende interimkantoor en blijkt dat ik voor die week ervoor geen contract had om te werken en werd die week op verlof gezet zonder mijn weten bovendien heb ik geen recht op vakantie.iik krijg mijn contracten normaal wekelijks opgestuurd dus de week erachter teken ik voor de week die ik al gewerkt heb.ik ben echter voor de aanvang en tijdens die week zowel door interim als werkgever niet op de hoogte gesteld dat ik die week niet moest werken dus ervan uitgaande dat ik een contract had ben ik gewoon gaan werken.de interim kan blijkbaar wettelijk gezien dat loon niet uitbetalen dus heb ik de hele week gratis en voor niets staan werken/aangezien ik deze week voor de aanvang van mijn werkuren geen contract heb ondertekent heb ik dan ook geweigerd deze week op te starte omdat mijn vertrouwen volledig weg is.mijn vraag is kan men mij iets doen? en hoe geraak ik aan het loon waarvoor ik gewerkt heb?heb ik recht op een uitkering?heb met de baas van het bedrijf gesproken en ie wilt hier en daar wel een uur bijfoefelen om het verschuldigde bedrag uit te betalen maar ik krijg geen garanties op papier.alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 aug 2016 10:59

1) stap naar het interimkantoor en eis een contract. men kan dit wel degelijk nog altijd regelen. Indien niet: dreig gerust met de inspectie en dat men dan maar een contract van onbepaalde duur zal opmaken.
2) jij hebt geen contract voor deze week, dus kunnen ze jou niks doen.
3) je hebt recht voor een uitkering vanaf dat je niet meer werkt.

piepeloi
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 09 aug 2016 11:07

bedankt ga ik zeker doen

Reclame

Terug naar “Loon”