Studentenjob - gewaarborgd loon

Silverwolf
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Studentenjob - gewaarborgd loon

#1 , 03 aug 2016 18:09

Vanaf 10 juni ben ik beginnen werken al verkoopsmedewerker in een winkel. Enkel op zaterdag. 1 dag in de week, 9 uren dus. Mijn contract is ingegaan vanaf 10 juni en ik heb ontslag genomen op 18 juli met opzegtermijn van drie dagen die inging op 25 juli. 23 juli moest ik in principe nog een zaterdag komen werken, maar ik ben zie gevallen. Ik heb alles gedaan wat in mijn contract stond, gebeld voor mijn shift begon en het doktersbriefje binnen de 48 binnen gebracht.

Ik heb geen gewaarborgd loon gekregen voor deze dag, klopt dit? Ik had het even opgezocht maar ik kan er niet aan uit wat "30 dagen in dienst" juist wilt zeggen, wilt het zeggen dat je effectief 30 dagen moet gewerkt hebben bij de onderneming of moet het contract al 30 dagen oud zijn?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 aug 2016 20:14

de arbeider moet minstens één maand ononderbroken in dienst zijn van de onderneming als hij aanspraak wil maken op gewaarborgd loon.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Silverwolf
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 aug 2016 22:33

Het was een doorlopend studentencontract van 10 juni tot 28 augustus. Geen dagcontracten dus. Aangezien ik op 23 juli al 30 dagen in dienst was kan ik dus veronderstellen dat ik recht heb op gewaarborgd loon voor die dag dat ik ziek was?

Reclame

Terug naar “Loon”