Fietsvergoeding ...

shyll
Topic Starter
Berichten: 9
Locatie: Tienen / Belgium
Contacteer: Website

Fietsvergoeding ...

#1 , 14 dec 2007 23:06

Hallo allen ,
Ik weet niet als deze vraag echt wel past op een juridisch forum , maar ik kan ze daarom wel stellen hé.
Volgens het akkoord van 26 juni 2007 (paritair comité 320 - begrafenisondernemingen) moet er een toekenning gebeuren van een fietsvergoeding van 0.15 € vanaf de eerste kilometer.

Mijn vraag nu : Is er voor deze fietsvergoeding ook een minimun afstand van 4 km zoals voor de andere vervoerstussenkomsten ?

een tweede mss iets moeilijker vraagje ; waar kan ik de minimum bezoldigings barema's vinden voor arbeiders meer dan 50 jaar in boververnoemd paritair comité ?

§ 4 van artikel 0401 Loonvoorwaarden zegt :
Het loon van de werknemer , die na normale aanvangsleeftijd van hun klasse worden aangeworven , mag bij hun indiensttreding gelijk zijn aan het minimumloon vastgesteld voor de normale aanvangsleeftijd van die klasse. Evenwel moet het minimumloon , dat overeenkomt met de leeftijd van deze werknemer en met zijn klasse , progressief worden bereikt , ten laatste één jaar na de indiensttreding.

Ik ben beginnen werken in bijverdienste (ben gepensioneerd ambtenaar) op 1 oktober 2006 aan 10.0808 € / uur en verdien nu nog altijd hetzelfde uurloon . . . Is dit mss het minimumloon voor werknemers boven 50 jaar in pc 320 ?

Alvast heel hartelijk dank en vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 16 dec 2007 15:27

Voor sectorale C.A.O.’s ga naar:http://www.werk.belgie.be/searchCAO.aspx?id=4708#
Achter ‘Nummer paritair comité’ tik in 320 > Zoeken > klik op ‘Loon-en arbeidsvoorwaarden datum ondertekening 24/09/2007 en ga naar art.28 dat de fietsvergoeding regelt.

Reclame

Terug naar “Loon”