Op verplaatsing werken

NauCa
Topic Starter
Berichten: 29

Op verplaatsing werken

#1 , 10 jun 2016 09:39

Sinds 3 juni ben ik als werknemer van de firma A tewerkgesteld bij de firma B.

Omdat de firma B toch redelijk ver rijden is heb ik een firmawagen gekregen die ik mag gebruiken zolang ik deze functie uitoefen.

Nu blijken er een aantal zaken nog niet helemaal op punt te staan en wordt er mij gevraagd om volgende week toch nog een week mijn vorige functie uit te oefenen.

Kan het bedrijf me vragen om de firmawagen een week niet te gebruiken?

De reden dat ik dit vraag is dat ik al allerlei afspraken gemaakt heb en dus reken op de firmawagen. Ik werd pas vandaag op de hoogte gebracht van dit verhaal en ik ga niet alle afspraken kunnen annuleren of wijzigen. Ik kan altijd overleg plegen met de baas maar ik wil graag het wettelijke plaatje weten.

Tweede vraagje: Moet het bedrijf zich ook niet aan bepaalde regels houden? Sinds begin mei wordt er elke vrijdag pas beslist waar ik maandag moet gaan werken. Dit brengt veel onzekerheid mee en heeft ook veel invloed op mijn privé leven daar ik regelingen moet treffen voor opvang van mijn dochter. Bedrijf A ligt namelijk op 5 minuten van mijn woonplaats en Bedrijf B op 45 minuten (als er geen file is)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NauCa
Topic Starter
Berichten: 29

#2 , 10 jun 2016 09:41

Excuses. Ik heb deze vraag in het verkeerde forum gepost. Ik wou hem in de groep "andere" posten.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 10 jun 2016 09:53

mag je de auto prive gebruiken of dient deze enkel om u van firma A naar firma B te brengen?

in geval 2 kan de werkgever de firmawagen inhouden indien u niet naar firma B dient te gaan

Reclame

NauCa
Topic Starter
Berichten: 29

#4 , 10 jun 2016 10:09

Ik mag de wagen ook privé gebruiken maar in de car policy dat ik getekend heb staat dat hij gekoppeld is aan de functie.

"Artikel 1:
Vanaf 06/06 stelt de werkgever, in functie van de detachering naar firma B, gevestigd ...., volgend voertuig ter beschikking: Opel ... met kenteken ..."

"Artikel6: Persoonlijk gebruik
Buiten de werkuren mag de wagen gebruikt worden door de bediende, voor zover het een normaal gebruik betreft."

"Artikel 11: Functiegebondenheid
De wagen wordt door de bediende gebruikt voor het uitoefenen van haar functie (detachering naar firma B) en is hieraan ook strikt verbonden. Wanneer de bediende een andere functie in het bedrijf opneemt, waarvoor het gebruik van de wagen niet voorzien is, vervalt deze overeenkomst onmiddellijk, zonder enige vergoeding voor de bediende."


Ik dacht al dat ik hem zou moeten parkeren voor een week maar kan het bedrijf nu echt elke week mijn functie veranderen? Ik ben vanaf 06/06 gedetacheerd. Vandaag beslissen ze dat ze me volgende week "thuis" nodig hebben voor een week dus vervalt de overeenkomst. Moet er dan nadien een nieuwe overeenkomst gemaakt worden? Behalve deze car policy die ik gekregen heb staat er nergens iets op papier over een wijziging van mijn functie.

Terug naar “Loon”