Schoonzoon lager loon als mijn docter halftime werk?

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

Schoonzoon lager loon als mijn docter halftime werk?

#1 , 19 mei 2016 18:16

Hallo,

Ik hoor zeggen dat mijn dochter haar man een stuk minder verdient omdat zij nu werkt (20u) per week.
Ze heeft lang thuis met de tweeling gebleven, en is nu klaar om opnieuw erin te vliegen.
Hij verdiend mooi zijn boterham maar nu schrikken ze omdat hij op het werk horen waaien heeft dat hij wel tot 350€ minder zou verdienen?
Is dit omdat mijn dochter niet werkte, een soort aanvulling? Zijzelf had geen uitkering van niks.
Als hij zoveel minder heeft dan werkt ze louter voor de kinderopvang, en heeft dit ook weinig zin denk ik.....

Klopt dit ?

Dank vd antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 19 mei 2016 18:25

Uw schoonzoon verdient niet minder, hij betaalt nu meer belasting (hogere voorheffing op loon).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mei 2016 01:26

dat hij wel tot 350€ minder zou verdienen?
Is dit omdat mijn dochter niet werkte, een soort aanvulling? Zijzelf had geen uitkering van niks.
heeft te maken met het belastingsvoordeel voor het inkomen van uw schoonzoon vanwege het huwelijksquotient dat door het inkomen van uw dochter nu wegvalt, geheel verloren is dit niet, omdat uw dochter nu ook voor een deel van haar inkomen een vrijstelling geniet (op de eerste 6990€)
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#4 , 20 mei 2016 09:14

Azo! Bedankt hoor!

Groetjes Fabi.

Terug naar “Loon”