16-20 werken per dag / 8 uur betaald

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

16-20 werken per dag / 8 uur betaald

#1 , 05 dec 2007 09:19

volgende week moet ik voor mijn bedrijf naar een evenement in het buitenland. Dat wordt drie dagen werken van 7 u 's ochtends tot 23 u 's avonds en de laatste dag zelfs tot drie uur 's nachts. Twee van die drie dagen vallen in het weekend en daarvoor krijg ik recup de volgende week, twee dagen: alsof ik die weekenddagen maar 8 uur heb gewerkt.

Nu word ik die drie dagen maar 8 uur betaald. Ik werk ook nog eens via interim en op de prestatiestaat worden gewoon 8 uur ingevuld.
Pauzes mag je af en toe eens 5 a 10 minuutjes nemen om iets te eten, maar sowieso kom je dan ook nog aan 15 uur.
Het werk zelf zegt: ja maar, wij betalen je eten en hotel. Ik heb zelf niet gevraagd om naar het buitenland te gaan.
Mocht ik er 8 uur moeten werken, geen probleem.
Na het werk is het nog een tijdje stappen tot het hotel waardoor er tussen het einde van bv. werkdag 1 en werkdag 2 geen 8 uur zullen zitten. de laatste dag nog minder.
Kan dit allemaal? mijn collega's doen dit al jaren en klagen niet, maar ik stel mij hier serieuze vragen bij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
charley
Berichten: 22

#2 , 12 dec 2007 00:32

Via een interimcontract werken kost het bedrijf waarvoor je werkt heel veel geld. Vraag maar eens aan uw werkgever wat het interimkantoor aanrekent voor jou prestaties. (meestal is dit uw bruto * 2.2)

Vandaar dat overuren meestal niet ingevuld worden op die prestatiestaten.

Als je wil gaan werken voor dit bedrijf zou ik hier geen problemen van maken anders nemen ze u niet aan.

citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#3 , 12 dec 2007 01:54

Dat een baas meer moet betalen aan een intrim kunnen wij als arbeider niets aan doen,vind niet dat wij daar gestraft moeten zijn omdat hij intrimers in dienst neemt.

Zou eens naar je vakbond gaan of bij het intrim zelf je vraag eens stellen.

Reclame

Terug naar “Loon”