DRINGEND! Loonsverlaging na tijdelijk contract

semmievk
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

DRINGEND! Loonsverlaging na tijdelijk contract

#1 , 03 mei 2016 17:07

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel aan het einde van mijn tijdelijk contract waar ik 3/5 (24 uur) werk.

Ik heb hier 6 maanden gewerkt aan een brutoloon (gebaseerd op fulltime) van 2000 euro.

Nu krijg ik mijn vast contract MAAR mijn brutoloon gaat omlaag naar 1810 EUR, ik krijg hierbij wel een groepsverzekering van 90 EUR (gebaseerd op fulltime) en een nettovergoeding van 35 EUR.
Mijn brutoloon gaat dus 100 EUR omlaag maar er komt wel 35 EUR netto bij.

Mag dit? En ik heb het gevoel dat dit een heel laag loon is (ik werk als boekhoudkundig medewerker in een boekhoudkantoor en heb 5 jaar ervaring). Ik zou morgen mijn nieuw contract moeten tekenen...

HELP!

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mei 2016 17:15

Als je in PC 200 zit dan zal dit maar je loon zijn hoor, tenware je een bachelor boekhouding heeft of een iab titel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

semmievk
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mei 2016 17:58

Als je in PC 200 zit dan zal dit maar je loon zijn hoor, tenware je een bachelor boekhouding heeft of een iab titel.
Nee ik zit in PC 336 vrije beroepen, heb een beroepsopleiding boekhouden gevolgd.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 mei 2016 18:08


Nee ik zit in PC 336 vrije beroepen, heb een beroepsopleiding boekhouden gevolgd.
Daar zijn de loonbarema's nog lager.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 03 mei 2016 22:32

Juridisch zie ik geen bezwaar. Minimumloon is voor u in die sector 1.574,24 euro bruto. Hoe men het echter op vlak van HR in het hoofd haalt om het loon te verlagen als iemand een vast contract krijgt, snap ik niet.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 mei 2016 12:16

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel aan het einde van mijn tijdelijk contract waar ik 3/5 (24 uur) werk.

Ik heb hier 6 maanden gewerkt aan een brutoloon (gebaseerd op fulltime) van 2000 euro.

Nu krijg ik mijn vast contract MAAR mijn brutoloon gaat omlaag naar 1810 EUR, ik krijg hierbij wel een groepsverzekering van 90 EUR (gebaseerd op fulltime) en een nettovergoeding van 35 EUR.
Mijn brutoloon gaat dus 100 EUR omlaag maar er komt wel 35 EUR netto bij.

Mag dit? En ik heb het gevoel dat dit een heel laag loon is (ik werk als boekhoudkundig medewerker in een boekhoudkantoor en heb 5 jaar ervaring). Ik zou morgen mijn nieuw contract moeten tekenen...

HELP!

Alvast bedankt.
2000/40=50 , 50x38= 1900
2000-1900=100
met 24u werkte je iets meer dan 3/5 van een 38urenweek

mogelijk zit hier die 100€ verschil
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Loon”