personeelsverantwoordelijke

Kopers
Topic Starter
Berichten: 45

personeelsverantwoordelijke

#1 , 13 apr 2016 14:10

Hoi iedereen.

Hopelijk kunnen jullie mij hier helpen met mijn vraag.

Mijn vriendin werkt bij firma x.
Relatief groot bedrijf met zo'n 100 werknemers.

Ze is 7 jaar geleden begonnen als telefoniste en ondertussen al wat opgeklommen naar administratief medewerker.

Sinds 2 jaar is ze personeelsverantwoordelijke dus ze doet het niet slecht zou je zeggen..

Maar hier wringt het schoentje.

Ze is voor haar bazen personeelsverantwoordelijke maar aanpassen op haar contract en loonbrieven willen ze niet.

Ondertussen zijn al de plichten en de extra administratie aangepast aan haar nieuwe functie evenals gewijzigde uurrooster omdat ze als personeelsverantwoordelijke bereikbaar moet zijn voor de twee opeenvolgende shiften.

In onderling mailverkeer wordt ze ook gewoon personeelsverantwoordelijke genoemd en wordt haar gewezen op haar bijbehorende plichten maar financieel en officieel is hier nergens wat van te merken en is ze gewoon nog administratief medewerking zoals de rest van haar collega's zonder al die verplichtingen en taken..

Normale gang van zaken of gebeurt hier iets wat niet kan of niet zou mogen?

Bedankt alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 apr 2016 15:28

Als je vlug wil geholpen worden door de mensen hier die het kennen, vermeld eerst eens de PC waar ze onder werkt, te vinden op de loonbrief, en in welke cat. ze betaald word !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kopers
Topic Starter
Berichten: 45

#3 , 13 apr 2016 16:45

Ok.. even nagekeken en het paritair comité is 220.

Wat je met aard bedoelt weet ik niet meteen maar het is in de voeding dat ze werkt.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 apr 2016 18:46

cat = categorie.

Wat is haar loon momenteel (maandloon), wat is haar ancienniteit en wat staat er bij categorie op haar loonbrief?

EllenB
Berichten: 15

#5 , 13 apr 2016 21:25

Ik zit ongeveer op 2700 bruto en bij categorie staat 495.
Ik ben er tewerkgesteld sedert 01/06/2009.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 apr 2016 10:42

EllenB en Kopers de T.S is dit de zelfde persoon ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kopers
Topic Starter
Berichten: 45

#7 , 14 apr 2016 12:31

Mijn vriendin ja..

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 14 apr 2016 13:43

Met 6 jaar ancienniteit is het minimumloon voor een functie als personeelsverantwoordelijke in die sector 2.465,68 of 2.395,30 (afhankelijk van al dan niet groentennijverheid, is ook het minimumloon van een directeur van een multinational in die sector ;)). behalve een andere functievermelding is er voor de rest geen enkel voordeel te halen uit de rechtzetting van de situatie.

Een personeelsverantwoordelijke zou trouwens zelf in staat moeten zijn om de barema's voor die sector te doorploegen ;).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 apr 2016 14:29

Een personeelsverantwoordelijke zou trouwens zelf in staat moeten zijn om de barema's voor die sector te doorploegen
Daar stel ik me toch ook vragen bij.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

EllenB
Berichten: 15

#10 , 14 apr 2016 15:08

leuke twist mannen ;-) !

Maar laat dat nu net het probleem zijn... Ik werk in een vestiging van dit bedrijf, maar er zijn ook nog 8 andere vestigingen in België.
Allemaal hetzelfde BTW-nummer, hetzelfde bestuur, hetzelfde PC en toch een verschrikkelijk groot verschil in verloning.
En neem verschrikkelijk groot maar letterlijk!!!

Dezelfde functie hier tov in 1 van de andere vestigingen verdient gemakkelijk minstens de helft minder.
Zo heb je in de vestiging in het Brusselse gewone bediendes in de verkoop zitten die 1500 bruto meer hebben per maand dan hier een manager.
Vandaar ook de vraag, en dus niet omdat ik mijn barema's niet ken! Ik weet dat ik zeker niet slecht verdien voor de sector (in mijn functie) op zich, maar ik verdien wel stukken minder dan mijn collega's met dezelfde functie op de andere vestigingen met veel minder anciënniteit.

Dit is hier bij ons een algemene frustratie en niet enkel eentje van mij, omdat dit onder de mensen hier op kantoor ook algemeen geweten is dat de verschillen zo groot zijn.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 14 apr 2016 16:28

men mag gerust mensen verschillend belonen, zolang de sectorale minima maar in orde zijn.

Dat mensen in het Brusselse beter verloond worden, is algemeen geweten, omdat het ook op zich (file, ...) minder aantrekkelijk is om daar te werken.

EllenB
Berichten: 15

#12 , 14 apr 2016 17:04

ik werk in Antwerpen, hier is het nochtans niet veel beter met de files vrees ik... En ik moet een enkele afstand van 97 km afleggen, dus ik kan ervan meespreken :)
Het was nu ook louter een voorbeeld hoor. Het is echt wel in alle vestigingen buiten de onze...

Terug naar “Loon”