Kunnen wij iets ondernemen?

Ylany
Topic Starter
Berichten: 20

Kunnen wij iets ondernemen?

#1 , 28 nov 2007 18:22

Mijn partner heeft onlangs zijn werkneemster ontslagen wegens altijd te laat komen, totaal geen motivatie, onbeleefd tegen klanten, enz..

Na haar ontslag blijkt dat de laatste werken die zij voor een opdrachtgever uitgevoerd heeft totaal niet conform gedaan werden.
De opdrachtgever weigert nu deze uitgevoerde werken te betalen met alle gevolgen vandien.
Aangezien het hier over een aanzienelijk bedrag gaat vraag ik me af of zij deels aansprakelijk kan gesteld worden.

Haar laatste loon heeft ze van ons nog niet uitbetaald gekregen daar we nu zelf in de problemen dreigen te raken door het uitstellen van betaling door onze opdrachtgever.

Een werknemer kan zich syndiceren bestaat er dan ook zoiets voor een werkgever of worden wij in de kou gezet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lawcrawler
Berichten: 5

#2 , 08 dec 2007 22:17

Art. 18 Arbeidsovereenkomstenwet: Ingeval de werknemer bij de uitvoering van zijn overeenkomst de werkgever of derden schade berokkent, is hij enkel aansprakelijk voor zijn bedrog en zijn zware schuld. Voor lichte schuld is hij enkel aansprakelijk als die bij hem eerder gewoonlijk dan toevallig voorkomt.

Indien u bedrog, zware schuld of gewoonlijk voorkomende lichte schuld kan bewijzen, kan u iets ondernemen.

Jolleke
Berichten: 10

#3 , 18 mar 2008 18:10

Indien het kan bewezen worden kan je de zaak via een advocaat laten voorkomen op de arbeidsrechtbank.

Opletten dat je zelf niet voor de rechtbank wordt gedaagd aangezien je de werknemer zijn loon niet uitbetaald !

Reclame

Terug naar “Loon”