mondelinge overeenkomst wordt niet nagekomen

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: mondelinge overeenkomst wordt niet nagekomen

#16 , 21 mar 2016 12:45

Als ze op jullie werk vragen om in het weekend 2 extra dagen te komen werken met de belofte dat deze uren zullen uitbetaald worden/gerecupereerd mogen worden, u aanvaardt dit en op maandag zegt men doodleuk dat men dat toch niet gaat doen omdat het "part of the job is", gaan jullie dat dan ook zomaar aanvaarden?
Zonder bijlage bij mijn arbeidscontract, zou ik zelfs niet mogen komen werken in het weekend. Dus tenzij ik ergens op papier heb dat ik extra zal betaald worden voor extra uren, ga ik dit niet aanvaarden. (In praktijk moet ik in bepaalde omstandigheden sowieso wel eens 's avonds of 's nachts werken, omdat online meetings met onze collega's in de US nu éénmaal maar kunnen vanaf 16u hier, of 8u daar. We worden hier ook niet extra voor betaald, omdat overuren sowieso niet betaald worden voor "kaderleden"...).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8841

#17 , 21 mar 2016 13:43

hoe de communicatie in dit verhaal is verlopen is inderdaad niet koosjer te noemen. Maar helaas kan je niet spreken van een duidelijk onverschoonbare fout vanwege de school.Toch kan boontje vroeg of wel om zijn loontje komen. Bij de volgende vergelijkbare "presentatie" die men je vraagt te geven op die school op een voor jou " lesvrije" dag, waarbij men je mondeling belooft te betalenen en waar men een toegangsprijs vraagt voor extra publiek (contractueel dus niet je lesgroep...), zeg je mondeling ja, maar stuur je je kat. Als men achteraf iets vraagt: laat je supervriendelijk weten dat je - gezien er over die speciale voordrachtavonden geen vaste afdspraken op papier worden gezet en er vooraf wordt gemeld dat er betaald zal worden en dan weer niet, je je informatie hebt ingewonnen. Dat je de kans dat mondelinge afspraken weer gewijzigd zullen worden, niet meer kan nemen. Ik wil ook even kanttekening maken bij de reglementering voor het avondonderwijs van de Vlaamse Gemeenschap: de normale afspraken (plage-uren, voorbereidingsuren etc...) voor het dagonderwijs zijn NIET hetzelfde voor onderwijs van sociale promotie (avondonderwijs) ....ik denk eigenlijk dat juridisch poster ook wel een punt heeft. Alleen is het niet echt hard te maken.

divus2001
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 mar 2016 16:58

Ja eylis, eigenlijk zou ik inderdaad zo moeten handelen, koekje van eigen deeg :-)
Maar ik blijf liever correct en handel volgens mijn eigen principes. Ik wil me niet tot dezelfde streken verlagen.
Ik zal allicht nooit een euro zien, maar zal toch nog wat druk uitoefenen via mijn hoofdwerkgever. Het zal mij misschien niets meer opleveren, maar ze zullen in de toekomst wel 2x nadenken en wat beter communiceren.
En les geleerd: alles op papier voortaan!
Dank voor de reacties!

Reclame

Terug naar “Loon”