Tijdje geleden is mijn vrouw bevallen.
Hierbij heb ik dan 10 dagen vaderschapsverlof verspreid opgenomen in functie van noodzakelijkheid.
Alle 10 de dagen vielen wel binnen de 4 maanden na de geboorte.
Werkgever was hierin correct: 3 dagen uitbetalen, 7 dagen niet, maar wel doorgeven aan het sociaal secretariaat dat deze dagen vaderschapsverlof waren, zodat zij dit konden doorgeven aan de mutualiteit.
Paar maanden fast forward: ik krijg de uitbetaling van de mutualiteit: 9 dagen vaderschapsverlof, waarvan 3 ten laste van werkgever: 6 betaald.
Dit klopt dus niet.
In de maand van uitbetalen heb ik ook gekeken naar m'n loonfiche, en daarop is m'n laatste dag verlof omgezet naar 'toegestane afwezigheid'.
Volgens m'n baas is dit door het sociaal secretariaat zelf gebeurd, terwijl hij het wel correct had doorgegeven.
Ik heb hem al meermaals gevraagd om hiervoor te kijken, en hij neemt hiervoor contact op met het secretariaat, doch blijft het stil van hun kant.
Als ik zelf de gegevens van hun opzoek, zeggen ze dat als ze optreden als sociaal secreteriaat voor een bedrijf ik ze als werknemer niet kan contacteren, maar alles via de contactpersoon in mijn eigen bedrijf moet regelen (wat hier dus mijn baas is).
Ik zit nu op het punt dat mijn geduld zo goed als op is, we zijn per slot van rekening al een half jaar verder...
Mijn inziens heeft mijn baas niet verkeerd gehandeld, maar hij is wel diegene die mijn aanspreekpunt is, me dunkt.
Welke stappen kan ik nu zetten?
Ingebrekestelling sturen naar het sociaal secretariaat, zonder dat ik daar een contactpersoon heb? Of is dit nog te ver gezocht?