Hoe negatief is een laag netto voor mijn pensioen?

Mashallah
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Hoe negatief is een laag netto voor mijn pensioen?

#1 , 27 feb 2016 13:23

Mijn werkgever wil mij geen bruto van 3000 euro geven (wat beter voor mijn pensioen zou zijn), omdat ik hem dan te veel kost. Ik krijg een brutoloon dat meer dan 500 euro onder het gemiddelde ligt voor mijn job. Als ik het dus goed begrijp laat ik me dus misbruiken,????
Ali

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1683

#2 , 27 feb 2016 14:50

je brutoloon kan je NIET kiezen, je kan het eventueel onderhandelen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 feb 2016 20:34

Mijn werkgever wil mij geen bruto van 3000 euro geven (wat beter voor mijn pensioen zou zijn), omdat ik hem dan te veel kost. Ik krijg een brutoloon dat meer dan 500 euro onder het gemiddelde ligt voor mijn job. Als ik het dus goed begrijp laat ik me dus misbruiken,????
gemiddeldes zijn héél onbetrouwbaar, zeker als je nekel naar brutoloon kijkt.

Reclame

pho450
Berichten: 192

#4 , 01 mar 2016 09:38

Als u vindt dat u te weinig betaald wordt voor uw job, dan gaat u onderhandelen met uw werkgever. Indien u niet tot een akkoord kan komen waar jullie je beiden in kunnen vinden, dan gaat u onderhandelen met andere werkgevers. Ingewikkelder dan dit is het niet.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 mar 2016 12:01

Als u vindt dat u te weinig betaald wordt voor uw job, dan gaat u onderhandelen met uw werkgever. Indien u niet tot een akkoord kan komen waar jullie je beiden in kunnen vinden, dan gaat u onderhandelen met andere werkgevers. Ingewikkelder dan dit is het niet.
dit is toch geen antwoord op de vraag die gesteld is

# aan vraagsteller
u kan best uw vraag in het onderwerp pensioenen opnieuw stellen bij sociaal recht
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

mjers
Berichten: 1788

#6 , 01 mar 2016 13:49

netto maakt voor uw pensioen niets uit. Het is uw brutoloon dat telt.
Uiteraard, hoe lager uw bruto, hoe lager uw pensioen.

Terug naar “Loon”