Opslag.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Opslag.

#16 , 01 mar 2016 11:17

maar die totaal geen verband houden met wat een werkgever al dan niet moet doen.

Als een kind onderhoudsgeld betaalt, is dat imdat dit zoveel geld kost om onderhouden te worden. Niet omdat u winst wil maken op uw dochter. Als u dat toch doet, dan best aangifte doen van uw winst.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 mar 2016 11:23

Ze iheeft al die jaren haar kl.... afgedraaid, en er nooit geen appreciatie voor gekregen.
Waarom blijft ze daar dan? U ziet deze promotie dus als een soort "wraak" voor het verleden?
Als die crisismanager oprot
Crisismanager? Het bedrijf zit dus in de problemen?
en GSM is er gekomen omdat ik van mijn neus heb gemaakt.
Jij? Het is toch uw vrouw die daar werkt? Waarom bij JIJ van je neus gaan maken? Ik zou me nooit, maar dan ook nooit gaan bemoeien met de werksituatie van mijn vriendin, laat staan dat ik haar bazen zou aanspreken op haar arbeidsvoorwaarden. Vreemde situatie, hoor...
En u heeft een kind? U kind betaald bijvoorbeeld 400 euro per maand "onderhoudsgeld", U krijgt 200 euro netto opslag, en u kind verlaat het ouderlijk nest. Volgens mijn berekening heb ik dan nog steeds 200 euro verlies...
Heh???? Wat heeft de werkgever van uw vrouw er nu mee te maken dat uw kind het ouderlijk huis verlaat? Niks toch? Dat zou ik eens moeten broberen hier op het werk: "Baas, ik wil €200 opslag, want mijn inwonend kind dat mij tot nu toe €200 betaalde voor kost en inwoon, verlaat het huis..." Die zal eens goed lachen!

Trouwens: die €400 in de maand was "onderhoudsgeld". Als uw kind de woning verlaat, hebt u geen "onderhoudskosten" meer en zou het een nuloperatie moeten zijn. Als dit niet het geval was, hebt u al die tijd "winst" gemaakt op de kap van uw kind. Ik heb trouwens zelf 2 kinderen, maar zal er later nog niet aan denken om "onderhoudsgeld" te vragen, zolang ze deftig studeren of werken. Zolang ze thuis wonen, mogen ze dan wat mij betreft rustig sparen voor een eigen stekje, zodat ze daarna zo weinig mogelijk moeten lenen. Wij gaan er echt geen boterham minder voor moeten eten, als zij nog in huis zijn, hoor. En ik ben zeker dat jij die €400 in de maand ook echt wel kan missen...

U lijkt mijn een vrij hebberig en dominant type, als ik het allemaal zo lees. Eerlijk gezegd hoop ik dat de werkgever van uw vrouw niet meegaat in uw hebberige houding en een redelijk compromis voorstelt. Een netto opslag die bestaat uit €1500 netto extra + bedrijfswagen + GSM lijkt me véél te veel gevraagd...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#18 , 01 mar 2016 12:21


En u heeft een kind? U kind betaald bijvoorbeeld 400 euro per maand "onderhoudsgeld", U krijgt 200 euro netto opslag, en u kind verlaat het ouderlijk nest. Volgens mijn berekening heb ik dan nog steeds 200 euro verlies...
u heeft geen enkel recht om in uw geval om van uw kind(eren) onderhoudsgeld te vragen, uw kind moet wettelijk gezien juist geteld 0€ bijdragen in uw kosten, ni voor eten ni voor verwarming voor niks

geef mij maar eens 1 wetsartikel waarop u zich kan basseren.

en... als uw berekeningen kloppen moest uw kind bovenop de 400€ ook nog alles zelf betalen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Akuma
Topic Starter
Berichten: 124

#19 , 01 mar 2016 13:13


En u heeft een kind? U kind betaald bijvoorbeeld 400 euro per maand "onderhoudsgeld", U krijgt 200 euro netto opslag, en u kind verlaat het ouderlijk nest. Volgens mijn berekening heb ik dan nog steeds 200 euro verlies...
u heeft geen enkel recht om in uw geval om van uw kind(eren) onderhoudsgeld te vragen, uw kind moet wettelijk gezien juist geteld 0€ bijdragen in uw kosten, ni voor eten ni voor verwarming voor niks

geef mij maar eens 1 wetsartikel waarop u zich kan basseren.

en... als uw berekeningen kloppen moest uw kind bovenop de 400€ ook nog alles zelf betalen

Heb ik ook maar ergens vermeld dat ik haar verplicht? En de 400 euro was een getal als voorbeeld.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 01 mar 2016 13:19

Heb ik ook maar ergens vermeld dat ik haar verplicht? En de 400 euro was een getal als voorbeeld.
We zullen het eens duidelijker uitleggen:

1. Uw kind betaalt uit eigen beweging een bepaald bedrag om de "onkosten" die u hebt door zijn / haar verblijf bij u thuis, te dekken. Hierdoor hebt u dus €0 kosten door het verblijf van uw kind.
2. Uw kind verlaat het huis, waardoor de extra kosten die u door zijn/haar verblijf zou hebben, wegvallen. Uw kind betaalt bijgevolg ook niets meer. Ook dit is een 0-operatie en maakt het dus geen verschil met de situatie wanneer uw kind nog thuis woonde.

Ik hoop dat uw vrouw bij haar loonsonderhandelingen toch wat verstandiger argumenteert, anders zou ze wel eens van een héél kale reis kunnen terugkomen... :roll: :roll: :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Akuma
Topic Starter
Berichten: 124

#21 , 01 mar 2016 13:26

Ze iheeft al die jaren haar kl.... afgedraaid, en er nooit geen appreciatie voor gekregen.
Waarom blijft ze daar dan? U ziet deze promotie dus als een soort "wraak" voor het verleden?


Om eerlijk te zijn? Ja. Ik geef het gewoon toe. En schaam me daar niet voor. Het wordt hoog tijd dat ze eindelijk eens loon naar werken krijgt. 12 jaar heeft ze hard genoeg voor de firma gewerkt, soms 10 uur per dag, plus het werk dat ze thuis nog doet ( telefoneren, mails lezen en beantwoorden)
Als die crisismanager oprot
Crisismanager? Het bedrijf zit dus in de problemen?

Neen, ze hebben een crisismanager aangenomen omdat het vierkant draait, niet omdat het in de problemen zit.
en GSM is er gekomen omdat ik van mijn neus heb gemaakt.

Jij? Het is toch uw vrouw die daar werkt? Waarom bij JIJ van je neus gaan maken? Ik zou me nooit, maar dan ook nooit gaan bemoeien met de werksituatie van mijn vriendin, laat staan dat ik haar bazen zou aanspreken op haar arbeidsvoorwaarden. Vreemde situatie, hoor...

Neen, ik heb tegen mijn vrouw van mijn neus gemaakt. En ze heeft inderdaad ingezien dat het zo niet verder kon.





U lijkt mijn een vrij hebberig en dominant type, als ik het allemaal zo lees. Eerlijk gezegd hoop ik dat de werkgever van uw vrouw niet meegaat in uw hebberige houding en een redelijk compromis voorstelt. Een netto opslag die bestaat uit €1500 netto extra + bedrijfswagen + GSM lijkt me véél te veel gevraagd...
Ik heb nergens ook maar vermeld dat die 1500( sowieso maar weer een voorbeeldgetal) in 1 klap moet komen. We zijn beiden 46 jaar, voor mijn part heeft ze die totale opslag tegen dat ze 50 is, mij allemaal om het even.

Trouwens, de discussie is helemaal aan het ontaarden, en dat was niet mijn bedoeling. Hoeveel en wat ik wil, is mijn idee. Mijn vrouw ziet het minder groots. Maar dat was helemaal mijn vraag niet. Mijn vraag was welke pistes er mogelijk zijn om inderdaad opslag te krijgen. Commissie? Werd me al afgeraden? De fulltime job die ze nu doet, splitsen naar een parttime zodat ze parttime voor het andere bedrijf kan werken? Omdat ze in het andere bedrijf een hoger brutoloon kan vragen? Iets wat in het huidige bedrijf onmogelijk is dankzij onze regering?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 01 mar 2016 15:32

Hoe kunnen wij nu op die vragen antwoorden??? We kennen de details niet? Voor hetzelfde geld is werken op commissie weldegelijk interessanter dan een netto opslag. Wij kennen de exacte voorwaarden toch niet? Voor hetzelfde geld is twee halftimes in verschillende bedrijven inderdaad financieel voordeliger dan één fulltime job in hetzelfde bedrijf.

En waarom zou ze in het andere bedrijf geen hoger brutoloon kunnen vragen? Wat heeft onze regering daarmee te maken? Er is inderdaad een loonstop, maar er is geen "carriëre-maken-stop". Als men uw vrouw een nieuwe functie aanbiedt, waarom zou ze dan niet voor een hoger brutoloon kunnen gaan voor die nieuwe functie?

Misschien dat je best je vrouw zelf de onderhandelingen voor haar opslag laat voeren... Jij bent nu in haar plaats aan het beslissen wat zij moet vragen... Beetje vreemd (om het zacht uit te drukken).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#23 , 02 mar 2016 13:09

Euh...ik ben misschien de enige die hierover struikelt maar ik veronderstel dat de echtgenote van TS niet onder diens voogdij staat en bijgevolg zelf zou mogen beslissen wat ze al dan niet doet?
We komen dus terug naar mijn bovenstaande post......
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Loon”