vakantiegeld niet uitbetaald na verandering werkgever

Yelle
Topic Starter
Berichten: 1

vakantiegeld niet uitbetaald na verandering werkgever

#1 , 20 feb 2016 14:55

Beste,

Ik ben sinds 31 maart 2015 overgestapt van de ene naar de andere werkgever in onderling overleg.

Ik had nog recht op vakantiegeld en mijn ex-werkgever weigerde dit uit te betalen. Ik ben dan naar de vakbond gestapt en die hebben dit doorgestuurd naar de sociale inspectie. Nu zijn we ondertussen bijna een jaar verder en de sociale inspectie heeft hun onderzoek nog steeds niet afgerond.

Nu heb ik begrepen dat, als de sociale inspectie geen resultaat boekt, ik mijn ex-werkgever kan laten dagvaarden maar dit uiterlijk 1 jaar na mijn laatste werkdag. Klopt dit of is het in dit geval ook een misdrijf en kan dit 5 jaar na mijn laatste werkdag? Want als het effectief maar 1 jaar is kan ik niet meer wachten op het resultaat van mijn de sociale inspectie lijkt me.

Alvast bedankt.

Yelle

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 616

#2 , 21 feb 2016 15:04

http://elfri.be/verjaring-vordering-achterstallig-loon

Hou er rekening mee dat op de niet ontvangen bedragen wel al belastingen verschuldigd zijn in zoverre ze correct aangegeven zijn (kijk hiervoor jouw fiche 281 na).
Ook zal de nieuwe werkgever bij de berekening van het vakantiegeld dienstjaar 2015 vakantiejaar 2016 moeten rekening houden met de vakantieattesten die nodig zijn voor de berekening van jouw vakantie en de aldus theoretisch ontvangen bedragen zal moeten verrekenen bij de berekening van het vakantiegeld.

P.

Reclame

Terug naar “Loon”