Loon krijgen na ontslag

GewoonIkke
Topic Starter
Berichten: 1

Loon krijgen na ontslag

#1 , 18 feb 2016 13:35

Beste,

Ik had eens een vraagje over het loon na het krijgen van mijn ontslag. Twee weken geleden kreeg ik mijn ontslag met een opzeg vergoeding van 4 weken. Na onderling overleg met de werkgever dan toch overeengekomen om mijn opzeg gewoon uit te werken dit omdat ik toch nog goed gebruikt zou kunnen worden op de werf. Nu, normaal gezien zou ik binnen twee dagen mijn voorschot moeten krijgen maar ik heb zelfs nog geen loon gekregen van januari. Na dit na te vragen kreeg ik als antwoord van de persoon die de lonen regelt dat het kwam omdat ze niet wist of ze mijn vergoeding moest uitbetalen of iets anders. Nu vraag ik mij af, hebben ze het recht wel om mijn loon van mijn gewerkte dagen in januari "achter te houden" tot dat er beslist is wat ze met mij gaan doen? Ik heb sinds 19 januari geen loon meer gekregen en ik heb totaal niets van geld meer! Het kan toch niet zijn dat er twijfel bestaat over het betalen van de gewerkte dagen? Ben het nog net is gaan vragen en ze hebben gisteren pas alles doorgegeven aan sdworx dus resulteert dit in ik dat mijn loon pas krijg na het weekend, ik kan dus een heel weekend niets eten door dit voorval.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Met vriendelijke groeten,
GS

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pho450
Berichten: 192

#2 , 19 feb 2016 10:28

Je loon achterhouden mag natuurlijk niet zomaar. Aangezien je werkgever ondertussen de opdracht tot betaling al heeft doorgegeven denk ik niet dat je nog veel kan ondernemen.
Leen een kleine som van een vriend, met de belofte hem snel terug te betalen, zodat je dit weekend ten minste kan eten.

Reclame

Terug naar “Loon”