Beroepsinschakelingstijd

modi92
Topic Starter
Berichten: 19

Beroepsinschakelingstijd

#1 , 29 jan 2016 16:14

Hallo,

Even een situatieschets:
Ik ben 23 jaar en woon samen met mijn vriend.
In 2015 heb ik 189 dagen gewerkt via een interimkantoor in eenzelfde bedrijf.
29 januari 2015 ben ik afgestudeerd en heb ik mij ingeschreven als werkzoekende in de vdab. Mijn beroepsinschakelingstijd loopt dus nog 1 week.

Nu is het op het werk vrij rustig en de week dat ik de voormiddagploeg (ik werk in een 2ploegen systeem) heb moet ik dus niet altijd komen... De andere weken heb ik een week contract.
Ik ging er van uit dat ik die weken in de voormiddag gewoon geen inkomen had.

Nu zegt mijn vakbond mij dat ik recht heb op €15 per dag dat ik niet werk, ook nu al...
Hiervoor moet ik mijn c4 vragen bij de interim en deze aan hen bezorgen.
Klopt dit? En zou dit met terugkerende kracht werken (dus voor de dagen die ik in 2015 niet heb gewerkt)?

En als mijn beroepsinschakelingstijd afloopt, hoeveel is dan mijn uitkering per dag dat ik niet werk?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 jan 2016 20:34

Als je inschakelingstijd afloopt op 29 januari, heb je pas daarna (in de praktijk vanaf maandag) idd recht daarop. Maar niet met terugwerkende kracht

modi92
Topic Starter
Berichten: 19

#3 , 29 jan 2016 23:46

Maar dat is het rare,
De vakbond zegt dat ik nu ook al recht heb op iets.. Terwijl zij zeer goed weten dat ik nog in die beroepsinschakelingstijd zit..

Ik heb nu voor het zekerste die c4 aangevraagd en zal die volgende week op het werk afgeven en hoop dat zij juist zijn en ik toch iets krijg.. Anders is het binnen 2 weken..

Weet je toevallig ook hoeveel de uitkering per dag is? Ik vind zeer uiteenlopende bedragen..

Alvast belankt.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 jan 2016 11:04

op TIJDELIJKE werkloosheid heb je recht, maar dan moet je nog onder contract liggen.

Uitkering per dag is afhankelijk van je brutoloon en je uurrooster

Terug naar “Loon”