Bonus

kimmer
Topic Starter
Berichten: 9

Bonus

#1 , 26 jan 2016 22:13

Beste,

Ik ben op 4 mei 2015 beginnen werken als vertegenwoordiger bij mijn huidige firma. In mijn contract staat '8000 € against targets'.

Na 9 maanden een bonusplan en targets te vragen (en niet gekregen te hebben) krijg ik vandaag te horen dat er beslist is om voor 2015 geen bonus te betalen.

Ik zit in een situatie waar ik van mijn voorgangers qua administratie, aanbestedingen, structuur in de werking etc.. Een enorme puinhoop heb overgekregen. En hierdoor ook zeer veel tijd heb moeten steken om dit recht te trekken. Ondanks deze moeilijkheden heb ik de omzet met 10% heb kunnen laten stijgen.

Weet ook dat mijn collega voor Wallonië (gestart dec 2014, gestopt eind juni 2015) vertrokken is omdat ook voor haar een bonusplan uitbleef....

Zijn er stappen die ik kan ondernemen om toch een deel van mijn bonus te krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 27 jan 2016 09:27

Je werkgever is hier niet toe verplicht.
Als deze jou geen bonus wilt geven voor 2015, dan heb je pech.

kimmer
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 27 jan 2016 10:13

Dus als ze mij in 2016 ook geen targets geven, moeten ze geen bonus geven?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 jan 2016 14:25

waar werk je? Vlaanderen of Brussel? Is er nergens een begin van targets gedefinieerd?

kimmer
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 27 jan 2016 20:24

Ik werk in Vlaanderen (zaventem)

Het enige wat er is, is het budget dat was opgesteld door mijn voorgangers... Dit bleek niet te kloppen met de realiteit. Ondanks dat heb ik dit toch gehaald en overschreden.

Ik heb verschillende keren aan mijn baas gevraagd wanneer het bonusplan kwam en kreeg altijd als antwoord: 'we zijn ermee bezig...'.
Ook werd tijdens de salesmeetings verschillende keren aangehaald dat we toch het budget moesten proberen te halen om een bonus te krijgen...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 27 jan 2016 20:41

als je daar niks van op papier hebt, zal je een goeie rechter moeten hebben die je 8000 euro zal geven voor targets die niet gedefinieerd zijn. Als die 8000 euro belangrijk is, moet je dat laten definieren voor je tekent.

Terug naar “Loon”