Een werkgever moet geen rekenschap geven als hij één collega zijn loon naar boven aanpast aan de andere collega's, dit is een vraag en aanbod.Analoog kan een werkgever ook lonen aanpassen maar dient dit toch ook rechtvaardig te gebeuren : bvb. iemand opslag geven en z'n collega met dezelfde functie, loon, leeftijd, anciëntiteit, opleidingsniveau, evaluatie
Els
loon verlagen kan nooit, tenzij met uitdrukkelijke toestemming van de werknemer. Bovendien heb je expliciet een verschil in gereden kilometers gegeven, wat het imho zelfs logisch maakt.Bedankt voor de reacties maar ter verduidelijking : ik betwist niet dat de werkgever het recht heeft om het leasecontract te verlengen, wel dat hij dit dan enkel doet bij mij. Het is niet omdat hij er een financieel voordeel bij heeft dat hij mij nadeliger mag behandelen t.o.v. m'n collega's. Analoog kan een werkgever ook lonen aanpassen maar dient dit toch ook rechtvaardig te gebeuren : bvb. iemand opslag geven en z'n collega met dezelfde functie, loon, leeftijd, anciëntiteit, opleidingsniveau, evaluatie,... loon verlagen kan toch ook niet ?
het is "lastig", maar niet noodzakelijk een nadeel tegenover wat contractueel bepaald was, gezien je het net niet bepaald hebt. Vind je iets belangrijks, dan zet je het in je arbeidsovereenkomst. Zoniet, heb je geen (juridisch) "recht" van klagen.Qua verlies / nadeel : ook al is het niet quantificeerbaar, het is toch een nadeel als je langer met dezelfde wagen moet rijden ?
Weer een bevestiging van hoe door en door ziek en nefast het systeem van bedrijfswagens als verloning in dit land is en dringend moet afgebouwd worden.Je kent de oplossing: meer rijden ...
carpolicy maakt er geen deel van uit, wel van de loonvoorwaarden, maar blijkbaar staat er in de carpolicy bij jou dat alles kan wijzigen. Dat zinnetje had je eruit moeten laten schrappen of effectief in je arbeidsovereenkomst moeten het type, budget en rotatiesnelheid moeten beschrijven als dat voor jou essentieel was. Een Dacia is trouwens een uitstekende wagen en heeft een uitstekende monovolume .Uw redenering doortrekkend valt er juridisch dus ook niet te klagen als de werkgever degenen die veel kms doet met een Dacia te laten rijden. Een carpolicy maakt immers geen deel uit van de arbeidsovereenkomst. Juist ?