wegens overbelasting van de server is dat jammer genoeg niet mogelijk.Sorry voor de late reactie (kan ik ergens instellen dat ik bericht krijg van een nieuwe post ?)
De waarde bij verkoop van een wagen is irrelevant (dat is op zich voor u geen voordeel in het gebruik van een auto). Grote verschillen in comfort wel. Een verschil in 2 jaar zal geen groot merkbaar comfortverschil opleveren.Alleen doe ik er langer over om het vereiste aantal kms te rijden, nodig om van wagen te veranderen. De restwaarde is lager omdat de auto 2 jaar ouder is (bovendien gaan modellen tegenwoordig wel 4 jaar maar zelden 6 jaar mee) hetgeen dus net m'n stelling bevestigt dat ik 2 jaar benadeeld ben omdat ik met een auto moet rijden die minder waard is.
je draait het zo in het extreme dat m'n punt dan idd niet meer klopt, maar je zal het dan zelf ook doorhebben dat dan het argument van leeftijdsverschil dan wél een rol speelt omdat het comfortverschil wél duidelijk merkbaar is. Hoe je dat kan argumenteren voor een verschil van 2 jaar extra maximale levensduur, zie ik niet in.Extreem gesteld (los van courante leasetermijnen) : als ik slechts 5000 km/j zou rijden ipv huidige 15.000 zou ik volgens uw redenering nog steeds geen nadeel lijden ook al moet ik dan 18 jaar met dezelfde wagen rijden => ??
Daar zit waarschijnlijk uw grootste probleemVoor niet-autoliefhebbers voor wie een auto als een louter vervoersmiddel van A naar B is zal dit wel minder relevant zijn
Alvorens de discussie te vervuilen met simpele aannames lees je best de volledige topic of indien dit teveel moeite kost : de titel.Daar zit waarschijnlijk uw grootste probleemVoor niet-autoliefhebbers voor wie een auto als een louter vervoersmiddel van A naar B is zal dit wel minder relevant zijn
Als je telkenmale het laatste model met het meeste comfort wilde hebben had je best als verkoper in een garage gaan werken. Je kan het blijkbaar niet verkroppen dat een collega met een nieuwer model rondrijdt dat jijzelf.
de wetgeving is een niet-autoliefhebber op dit vlak. Een arbeidsovereenkomst gaat uit van een normale werknemer, niet van een autoliefhebber. Werkgever kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor individuele voorkeuren van werknemers.Ik schreef niet dat een auto zelden 6 jaar mee gaat, wel het model : ik besef dat het materialistisch klinkt maar als je elke 4 jaar een nieuwe kan kiezen rij je steeds met een actueel model met de laatste features, hoe langer je met dezelfde auto moet rijden, hoe groter de kans dat je met verouderd oud model / technologie rijdt. Voor niet-autoliefhebbers voor wie een auto als een louter vervoersmiddel van A naar B is zal dit wel minder relevant zijn (hoewel ze bij vrije keuze wellicht ook wel het recentste model zouden kiezen).
zoals reeds gezegd: de restwaarde is puur een economische benadering van de waarde van de wagen, niet het nut. Sommige auto's dalen vlug in waarde, andere trager. Een wagen die weinig km's rijdt, zoals de jouwe, mag ouder zijn dan een wagen die veel km's gereden heeft.In theorie is leeftijd van de wagen idd niet van belang, technisch zal dit ook zo wel zijn maar de lagere restwaarde (bij zelfde aantal kms) bewijst echter dat "de markt" vindt van wel.
dat je een grotere auto nodig hebt, maakt voor de bedrijfswagen niet uit. Je had en hebt recht op een bepaald type wagen, maar kan geen andere wagen eisen. Als je een auto nodig had voor 3 kinderstoelen, had je dat vroeger (bvb al bij de keuze van je huidige wagen) moeten onderhandelen met je werkgever. Als je morgen een trekhaak nodig hebt om te kunnen camperen, is dat ook geen enkel argument.Je verwijst terecht naar verschil in comfort : da's ook mijn voornaamste probleem : zoals ik in m'n eerst post al schreef heb ik door gezinsuitbreiding (tweeling) een grotere auto nodig, 3 kinderzitjes op de achterbank van een berline lukt echt niet.
Wat is TS ? Ik zou op een juridisch forum mensen verwachten die kunnen lezen, als je hier geen inhoudelijke meerwaarde kan leveren maak u dan elders belachelijk met infantiele reactiesIn elk geval heeft TS alle info gehad en eindeloos blijven zeuren zal niet veel zoden meer aan de dijk zetten, ik moet zeggen, ça me dépasse, al dat geleuter over wagens. Koop u een fiets of ga ergens wonen waar u uw nageslacht niet in een tinnen doos moet versjouwen, of -ietwat laat wellicht- plant uzelf voort op een wijze die geen inzet van een transportonderneming vereist.
Ok JPV, toch bedankt voor de tijd en moeite om de discussie rationeel te voeren. Case closed.de wetgeving is een niet-autoliefhebber op dit vlak. Een arbeidsovereenkomst gaat uit van een normale werknemer, niet van een autoliefhebber. Werkgever kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor individuele voorkeuren van werknemers.Ik schreef niet dat een auto zelden 6 jaar mee gaat, wel het model : ik besef dat het materialistisch klinkt maar als je elke 4 jaar een nieuwe kan kiezen rij je steeds met een actueel model met de laatste features, hoe langer je met dezelfde auto moet rijden, hoe groter de kans dat je met verouderd oud model / technologie rijdt. Voor niet-autoliefhebbers voor wie een auto als een louter vervoersmiddel van A naar B is zal dit wel minder relevant zijn (hoewel ze bij vrije keuze wellicht ook wel het recentste model zouden kiezen).zoals reeds gezegd: de restwaarde is puur een economische benadering van de waarde van de wagen, niet het nut. Sommige auto's dalen vlug in waarde, andere trager. Een wagen die weinig km's rijdt, zoals de jouwe, mag ouder zijn dan een wagen die veel km's gereden heeft.In theorie is leeftijd van de wagen idd niet van belang, technisch zal dit ook zo wel zijn maar de lagere restwaarde (bij zelfde aantal kms) bewijst echter dat "de markt" vindt van wel.dat je een grotere auto nodig hebt, maakt voor de bedrijfswagen niet uit. Je had en hebt recht op een bepaald type wagen, maar kan geen andere wagen eisen. Als je een auto nodig had voor 3 kinderstoelen, had je dat vroeger (bvb al bij de keuze van je huidige wagen) moeten onderhandelen met je werkgever. Als je morgen een trekhaak nodig hebt om te kunnen camperen, is dat ook geen enkel argument.Je verwijst terecht naar verschil in comfort : da's ook mijn voornaamste probleem : zoals ik in m'n eerst post al schreef heb ik door gezinsuitbreiding (tweeling) een grotere auto nodig, 3 kinderzitjes op de achterbank van een berline lukt echt niet.
Je zoekt argumenten, maar hebt geen enkel wettelijk argument om een vervanging te eisen. De werkgever heeft vanuit economisch standpunt (en dat is wat telt) méér dan gelijk. Er is géén ongelijke behandeling, er is een gelijke behandeling en zelfs een betere op vlak van aantal km's.
TS = Topic Starter, u dus....Wat is TS ? Ik zou op een juridisch forum mensen verwachten die kunnen lezen, als je hier geen inhoudelijke meerwaarde kan leveren maak u dan elders belachelijk met infantiele reactiesIn elk geval heeft TS alle info gehad en eindeloos blijven zeuren zal niet veel zoden meer aan de dijk zetten, ik moet zeggen, ça me dépasse, al dat geleuter over wagens. Koop u een fiets of ga ergens wonen waar u uw nageslacht niet in een tinnen doos moet versjouwen, of -ietwat laat wellicht- plant uzelf voort op een wijze die geen inzet van een transportonderneming vereist.