Zwanger als interim

modi92
Topic Starter
Berichten: 19

Zwanger als interim

#1 , 16 jan 2016 11:39

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn er over aan het nadenken om aan kindjes te beginnen maar heb eerst enkele vragen..

Eind januari 2015 ben ik afgestudeerd en zit nu nog 2 weken in mijn inschakelingstijd.. Ondertussen werk ik vrij 'vast' bij een bedrijf via een interim met weekcontracten..
Ik zou eventueel kans maken om binnen enkele weken een tijdelijk contract te krijgen voor 6 maand. (Dit wordt dan 3x herhaald, vooraleer men een vast contract krijgt)..

Wij hebben ook een appartement gekocht dat we aan het afbetalen zijn..

Nu vroeg ik mij af hoe dit financieel allemaal zit moest ik zwanger worden.. (Zowel tijdens het interimcontract als het tijdelijke contract)..
Want moeten natuurlijk ondertussen lening afbetalen en weet echt niet hoeveel de uitkering zou zijn en dergelijk..

Kunnen jullie meer informatie geven?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jan 2016 17:51

Hoeveel dagen heb je in het afgelopen jaar gewerkt? (Exact)

modi92
Topic Starter
Berichten: 19

#3 , 29 jan 2016 15:30

Hoeveel dagen heb je in het afgelopen jaar gewerkt? (Exact)
Oei, zie uw bericht nu pas.
In 2015 heb ik 189 dagen gewerkt.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 29 jan 2016 19:40

als je zwanger zou worden tijdens een interimcontract, is de kans héél groot dat je geen volgend interimcontract meer krijgt (toch vanaf je hoogzwanger zou zijn). Als je dan nog geen 312 dagen (in een zesdagenweek) gewerkt zou hebben in de laatste 18 maand, zal je geen werkloosheidsuitkering kunnen krijgen (die dagen en periodes kunnen verlengd worden, is redelijk ingewikkeld, maar da's de standaardsituatie die zeker telt). Heb je dat wel, dan kan je vanaf die periode uitkeringen trekken tot je "ziek" wordt (= bevallingsverlof).

Mocht je niet aan de 312 dagen komen, zal je wel 15 weken uitkeringen trekken rond je bevallingsverlof.

Als je een contract van 6 maand hebt, is de situatie dezelfde, waarbij je wel tijdens je contract van 6 maand gegarandeerd een utikering zou krijgen mocht je niet kunnen werken. Men hoeft je echter geen contractverlenging te geven na een periode van 6 maand.

Terug naar “Loon”