Eindejaarspremie

julie3
Topic Starter
Berichten: 86

Eindejaarspremie

#1 , 04 jan 2016 11:20

Ik werk als verkoopster en val onder sociaal fonds 21.
Ik heb tot op vandaag geen eindejaarspremie ontvangen en als ik het navraag aan mijn werkgever doet die alsof zijn neus bloed.
Nu vind ik het niet echt duidelijk op internet of ze dit daadwerkelijk verplicht zijn of niet..
ik heb in de maand december mijn maaltijdcheques ook niet gekregen met de uitleg dat ik ze volgende maand dan dubbel zou krijgen..
Mijn loon is ook maar deels gestort met reden dat mijn werkgever zijn contactpersoon op vakantie is en mijn loon nog niet heeft kunnen berekenen.
Wat ik ook zie op mijn loonbrief is dat er soms staat 'zoveel euro/uur' en op andere loonbrieven staat er 'basismaandloon zoveel/maand'

Is dit normaal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 04 jan 2016 11:36

Ik zou per direct naar de vakbond stappen daarmee want dat alles lijkt me te wijzen op betalingsmoeilijkheden, zeker wat betreft het loon.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jan 2016 12:40

Praat eens eerst met je werkgever, en luister wat hij te zeggen heeft, als dit niet lukt dan kan je pas naar je vakbond stappen, je vakbond kan ook maar in eerste instantie je werkgever een aanmaning sturen, en nadien pas naar het arbeidsrechtbank maar daarom heeft je u eindejaarspremie nog niet, als er geen centen zijn dan kan men je onmogelijk je betalen, en zal de werkgever in actie moeten komen om eventueel zijn faillissement aan te vragen.
Eén ding heb ik altijd onthouden een vakbond geeft zelf nooit geld in zulke gevallen, die zijn nu éénmaal ST-Antonius niet..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 04 jan 2016 12:53

sociaal fonds 21, is iets uit Nederland. Gaat het wel over een Belgische tewerkstelling?

julie3
Topic Starter
Berichten: 86

#5 , 04 jan 2016 18:50

ja hoor, eenmanszaak. en dat er geen geld zou zijn is is volgens mij het probleem niet, ik zie elke dag de inkomsten en uitgaven en onlangs extra personeel aanvaard omdat het financieel zeker haalbaar was.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 jan 2016 18:58

U bedoelt het paritair comité 201 zelfstandige kleinhandel misschien ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”