Werkgever maakt fout in educatief verlof

Demeyerilse
Topic Starter
Berichten: 3

Werkgever maakt fout in educatief verlof

#1 , 28 dec 2015 15:49

Sinds september 2014 ging mijn man naar de avondschool waar hij educatief verlof voor kreeg. Ik werd zwanger en in april moest ik binnen ter observatie waardoor mijn man school/werk en thuis niet meer kon combineren en stopte met avondschool. Dit werd ook gemeld aan zijn chef. Het educatief verlof van september tot april werd dan ook opgenomen. Nu december 2015 krijgt mijn man een melding dat zijn documenten niet binnen zijn voor zijn educatief verlof van april en mei. Bmijlbaar weet "de bureau"van niets de chef heeft het niet doorgegeven of er is sprake van miscommunicatie. Nu blijkt dat ze mijn man zijn verlof laten opnemen hebben ook voor die laatste 2 maand maar omdat hij die dagen geen school heeft gevolgd eisen ze nu dat loon van die dagen terug. Dat is toch niet normaal dat ze al dagen toekennen zonder de nodige attesten? Mijn man moest het maar in de gaten houden hoeveel verlof hij opnam krijgt hij als antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 dec 2015 16:06


Dat is toch niet normaal dat ze al dagen toekennen zonder de nodige attesten? Mijn man moest het maar in de gaten houden hoeveel verlof hij opnam krijgt hij als antwoord.
Het is wel u man die ze aangevraagd heeft, en zijn werkgever kan onmogelijk weten of hij naar de lessen ging of niet, de werkgever betrouwde u man !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Demeyerilse
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 28 dec 2015 17:15

Mijn man heeft het wel doorgegeven aan zijn chef he! Het was doorgeven meer kan die ook niet doen. Als zij op de bureau dat dan niet aanpassen daar kan hij niets aan doen hoor

Reclame

Demeyerilse
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 28 dec 2015 17:33

Hij heeft dat in goed vertrouwen mondeling aan zijn chef gemeld. Hij heeft er zelf eens voor gebeld van thuis uit dan zat ik er bij. Maar als het puntje bij paaltje komt is het dus woord tegen woord. Normaal krijg je ook pas je verlof als je die formulieren indient toch? Bedankt voor je nuttige reactie

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 29 dec 2015 14:53

je kan perfect je verlof opnemen voor je die formulieren indient. Je man moest aanwezig zijn in de lessen of zelf beslissen geen educatief verlof op te nemen.

Terug naar “Loon”