Overuren

Pieke
Topic Starter
Berichten: 1

Overuren

#1 , 21 dec 2015 17:15

Op ons werk mogen we maximum 6 dagen verlof overzetten naar het volgende jaar en dit voor 31 maart van het volgende jaar. Nu ben ik zwanger en dus met zwangerschapsverlof tot eind maart. Ik kan dus geen verlofdagen overzetten en moest ze dus opnemen van mijn werkgever voor dat ik in zwangerschapsverlof ging of ik was ze kwijt. Dit heb ik dan ook gedaan. Echter er moest nog een belangrijk werk af en mijn werkgever had gevraagd dat als ik dat nog kon doen, ik dit wou doen en de overuren gingen uitbetaald worden. Hij heeft echter nooit gezegd tegen hoeveel procent, maar ik ging er van uit dat overuren steeds tegen 150% uitbetaald werden. Ik heb in totaal 16 overuren gedaan. Nu zegt mijn werkgever dat deze slechts tegen 100% worden uitbetaald, omdat ik in de week waarin ik de overuren heb gepresteerd verlof heb genomen (Dat is normaal, want ik kan niet anders dan mijn openstaand verlof opnemen). Klopt het wat mijn werkgever zegt, dat als je in die week al verlofdagen genomen hebt (ik had er 2 genomen die week, wat overeenkomt met mijn overuren), je overuren als gewone werkuren tegen 100% worden uitbetaald?

Alvast dank voor de info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 22 dec 2015 10:33

Op de vraag zelf heb ik geen antwoord.

Wat ik je wel kan zeggen, is dat het niet klopt dat je je verlof eerst moest opnemen.
Aangezien je vanaf je in zwangerschapsverlof gaat meteen overgaat op uitkeringen, en niet meer op de kas van je werkgever.
De ziekenbond vraagt aan je werkgever hoeveel dagen verlof je nog hebt, en deze moeten dan door je baas betaald worden alsof het gewone werkdagen zouden zijn, eind december.

Reclame

Terug naar “Loon”