LOONBESLAG OF DERDENBESLAG IN NEDERLAND... KAN DAT ?

MP1973
Topic Starter
Berichten: 7

LOONBESLAG OF DERDENBESLAG IN NEDERLAND... KAN DAT ?

#1 , 06 dec 2015 20:50

een belgische rijksinwoner werkt voor een Nederlandse werkgever. hij ontvangt het loon op zijn rekening in België. Aangezien hij nog wat rekeningen te betalen heeft in België aan de overheid stelt hij zich de vraag als de schuldeiser loonbeslag of derdenbeslag kan leggen bij de nederlandse werkgever. los van het mogelijke derdenbeslag op de belgische bankrekening natuurlijk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 07 dec 2015 08:21

Ja dat kan want daar bestaan overeenkomsten voor. Maar het vergt meer werk en kosten (die bij u terechtkomen) en men zal sneller geneigd zijn om derdenbeslag te leggen op uw bankrekening in België. Let daar erg mee op want afhankelijk van het soort schulden, of u al dan niet gehuwd bent en uw loon en dat van uw partner op één rekening terechtkomen kan dat gevolgen hebben die veel drastischer zijn dan bij derdenbeslag bij de werkgever. Tenslotte bestaat er ook iets als de fiscale balans dus indien u hier belastingen betaalt maar schulden heeft zal elk belastingtegoed automatisch ingehouden worden tot aanzuivering van uw schulden.

Beste advies is betalen of een afbetalingsplan aanvragen want geloof me, indien u inkomsten verwerft dan zal u goedschiks of kwaadschiks vroeg of laat betalen, alleen stijgen de kosten naarmate het langer duurt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Loon”