Bediende naar arbeider - vakantiegeld, etc

Den Deze
Topic Starter
Berichten: 28

Bediende naar arbeider - vakantiegeld, etc

#1 , 01 dec 2015 22:36

Even kort mijn situatie schetsen:
2 jaar geleden ben ik begonnen met een opleidingstraject binnen een bedrijf (met een bediendecontract).
Om verdere ervaring op te doen oefen ik nu sinds een jaar een functie uit die normaal een arbeidersstatuut heeft (maar ik ben nog steeds bediende).

Door omstandigheden moet ik stoppen met mijn opleiding.
Ik mag mijn huidige functie nog steeds uitoefenen, maar dan moet ik wel naar een arbeiderscontract overstappen (vanaf 1 januari).
Nu vraag ik me af hoe dit dan zit met mijn vakantiegeld?
Volgend jaar trek ik dan normaal alleen mijn vakantiegeld (van toen ik bediende was).
Dus als ik komend jaar bv een maand vakantie opneem dan wil dat zeggen dat ik een hele maand geen loon heb?
Want mijn vakantiegeld van volgend jaar zal nog berekend worden op basis van mijn bediendecontract.
Ik ga nog eens samenzitten met mijn werkgever, maar is hier iemand dat hier enige duidelijkheid over kan geven?
Volgens mij kan het toch niet dat ze me in een arbeidersstatuut 'dwingen', waardoor ik 1500 à 2000€ ga inboeten?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”