Te weinig betaald voor overuren?

Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

Te weinig betaald voor overuren?

#1 , 16 nov 2015 11:12

Hoi.

Ik heb vorige maand gevraag om bij mijn loon van oktober 20 overuren te laten uitbetalen. Daarnaast had ik ook 6,75 euro onkosten en 114 km wergerelateerde verplaatsing aangevraagd.

Hoeveel kreeg ik?

68,20 euro...................

Laten we die onkosten en verplaatsing er af trekken (weet niet hoeveel ik per km krijg) en het schatten op 55 euro dat ik betaald werd voor 20 uur overwerk.....

HOE KAN DIT??? Dit is toch misdadig?? Dat is nog geen 3 euro per uur! Normaal krijg je toch zelfs 50% extra voor overuren?

Ik overweeg serieus om mij laten syndiceren en dit aan te kaarten.

Ik werk als full time bediende in een fitnesscentrum en heb 'teamleader' als functie.

Bedankt voor eventuele info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 nov 2015 11:15

zonder je volledige loonfiche te zien, kan ik of anderen niet antwoorden

Blaatpraat
Berichten: 3795

#3 , 17 nov 2015 09:34

Tenzij anders vermeld, zijn je verplaatsingen voor het werk aan (ongeveer) 0,35 €/km.
Dit komt dus neer op 39,90 voor de verplaatsing.
Met de onkosten erbij is dit 46,65.

Blijft over: 21,55 voor de werkuren.

Laten we eens simuleren dat verplaatsingen en onkosten niet betaald zijn.
68.20 voor 20 uren is 3,41 euro per uur netto.
Zelfs dit is al laag.

Wacht je loonfiche af, en bekijk het dan.
Je kunt in tussentijd wel de persoon verantwoordelijk voor personeel/uitbetalingen (ik vermoed niet dat je met een volledige HR dienst zit, daar fitnessen meestal klein zijn) aanspreken hierover.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee