Arbeider naar bediende vakantiegeld

Bebje89
Topic Starter
Berichten: 4

Arbeider naar bediende vakantiegeld

#1 , 09 nov 2015 21:37

Beste.
Ik heb in eind 2013 gewerkt als arbeider tot begin 2014 dan ben ik op ziekte terecht gekomen en in 2015 april ben ik begonnen met een bediende Contract nu heb ik te veel vakantie geld gekregen van mij vorig werkgever. Nu het sociaal bureau moet een attest krijgen van mijn opgenomen vakantie dagen van 2014 tot en met 2015 het kan zijn dat mijn nieuwe werkgever te veel loon en vakantie dagen betaald heeft ik heb dit jaar 20 dagen staan verlof dagen . klopt toch niet dat ik minder loon zal krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 nov 2015 06:56

wanneer was je uit dienst bij je vorige werkgever (arbeider)?

Bebje89
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 10 nov 2015 09:23

Eind december 2013 en in ziekte gegaan 3 janari 2014

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 10 nov 2015 10:28

Je hebt dus met andere woorden geen wettelijke vakantie opgebouwd in 2014, omdat je niet onder contract stond. Dus heb je in 2015 geen recht op vakantiegeld en zal je dat idd moeten terugbetalen. Je kan wél "europees" aanvullend verlof nemen en op basis daarvan een recht op een soort enkel vakantiegeld openen, maar dat bedrag zal je integraal moeten terugbetalen.

Bebje89
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 11 nov 2015 13:15

Ja heb contact had en moet nog vakantie dagen opnemen van sociaal burau ik heb te veel vakantie geld gekregen maar moet nie veel terug betalen heb daarvoor contact opgenomen. Maar tga over de loon zal ik minder loon krijgen heb er wel voor Heb er wel voor gewerkt he

Bebje89
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 11 nov 2015 13:18

En mijn vakantie geld heb ik gekregen van mijn vorige werkgever heb et gezien van waar ik vakantie geld had gekregen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 12 nov 2015 06:58

Ja heb contact had en moet nog vakantie dagen opnemen van sociaal burau ik heb te veel vakantie geld gekregen maar moet nie veel terug betalen heb daarvoor contact opgenomen. Maar tga over de loon zal ik minder loon krijgen heb er wel voor Heb er wel voor gewerkt he
gelieve iets verstaanbaarders te schrijven, ik versta niet goed genoeg wat je bedoelt.

Waarop baseert het sociaal bureau zch om te zeggen dat je nog vakantiedagen MOET opnemen? ALs je in 2014 geen dag onder contract stond, heb je geen recht op wettelijke vakantie (wel op de aanvullende, zie hierboven, maar da's een andere zaak).

De dagen waarop je werkt, heb je recht op loon. Men kan echter wel onterecht uitbetaald vakantiegeld aftrekken van je loon.

Terug naar “Loon”