Moederschapsbescherming?

StefanieVangeel
Topic Starter
Berichten: 1

Moederschapsbescherming?

#1 , 15 okt 2015 23:16

Het onderwijs:

Ik ben kleuterleidster. Eind juni 2015 kreeg ik te horen dat ik mijn klas niet kon houden omdat ik nog geen TADD ben.
In Augustus kreeg ik van de school te horen dat ik toch 4 uur kon blijven in dezelfde school, waardoor ik op het einde van het jaar TADD zou zijn! Ondertussen in augustus ben ik te weten gekomen dat ik terug zwanger ben. Het goede nieuws blijft maar komen.

Mijn directrice laat me weten dat er binnen dezelfde scholengroep nog 17 uren vrijkomen. Ik besluit om voorlopig de zwangerschap nog stil te houden.
Om zeker te zijn van een plaats bij de onthaalmoeder vraag ik haar of ze een plaatsje kan vrijhouden voor ons 2de kindje. Via een leerkracht die bij dezelfde onthaalmoeder zit en in de school werkt waar er 17 uren vrijkomen komt de directeur te weten dat ik zwanger ben.
De directeur laat me weten dat hij geen zwangere vrouw wilt aannemen. De andere 4 uren kan ik wel houden waardoor ik toch nog TADD kan worden!
Omdat ik niet resistent ben mag ik niet blijven werken.

Na al de papieren in te vullen en lang te moeten wachten, heb ik vandaag 15 Oktober 2015 te horen gekregen dat ik 80 % van het brutoloon van 4/24 krijg ik van de Christelijke Mutualiteit, wat niet echt veel is.
Ik kan niet gaan doppen omdat ik ben thuisgeschreven door de arbeidsgeneesheer.
Hadden ze mij dit direct gezegd had ik nog interim werk kunnen doen in een andere sector om toch nog een beetje inkomen te hebben.

Wie gaat er nog een zwangere vrouw aannemen?

Kan er iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 okt 2015 09:51

heb je ergens een bewijs dat je die 17 uur ging krijgen? Of dat de directeur geen zwangere vrouw wil aannemen?

Wat is je werkverleden, heb je nog gewerkt in 2013-2014? (wss wel gezien je TADD)? Kan je een volledig overzicht geven?

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 16 okt 2015 13:31

Kreeg je recent nog een bijpassing door de werkloosheid ? zo ja, dan is dat papier ofwel niet ofwel verkeerd ingevuld en moeten het ziekenfonds ook nog hetgedeelte werkloosheid betalen.

Reclame

Terug naar “Loon”