Bewijs verkeerde looncategorie

Forumuser
Topic Starter
Berichten: 15

Bewijs verkeerde looncategorie

#1 , 29 sep 2015 21:19

Hoe kan je je activiteiten die je uitoefent voor je beroep bewijzen als er weinig concreets op je contract vermeld staat?
(in concreto over activiteiten waarbij ik in een hogere looncategorie val)

Ik kan niet in de e-mails die ik ooit gestuurd had of de computerbestanden die ik ooit aangemaakt had bij mijn ex-werkgever.
Bijkomende vraag: Mocht ik er over beschikken, is dit dan een geldig bewijs? (Ik denk aan de wet op de privacy en het beroepsgeheim)

Is de beste optie een handgetekende verklaring van klanten & leverancier waar ik contact mee heb gehad ten tijde van mijn arbeidsovereenkomst?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 sep 2015 08:14

dat laatste is idd de beste optie. Elk bewijs dat je kan verzamelen, kan je gebruiken. Werkgever hoeft je na einde arbeidsovereenkomst geen toegang meer te geven tot de bedrijfsmiddelen.

Forumuser
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 05 nov 2015 19:24

De persoon die mij de beste verklaring zou kunnen geven werkt als dossierbeheerder bij een boekhoudkantoor dat werk uitvoert voor mijn ex-werkgever.

Op de website van dit boekhoudkantoor staat dat zij erkend IAB accountant & belastingconsulent zijn.

Ik lees op de website van het instituut van de accountants en belastingconsulenten bij deontologie het volgende:
Het beroepsgeheim geldt voor elke externe accountant en belastingconsulent, net als voor de personen voor wie zij verantwoordelijk zijn. Waarop heeft dit beroepsgeheim betrekking? Op alles waarvan de accountant of belastingconsulent kennis krijgt naar aanleiding van of door de uitoefening van ons beroep: al uw schriftelijke dan wel mondelinge, vertrouwelijke mededelingen, de correspondentie, de telefoongesprekken, de uitgewisselde nota’s evenals de correspondentie die in het kader van het toegekende mandaat aan derden wordt gestuurd.

Worden niet gedekt door het beroepsgeheim: informatie van openbare aard, zoals neergelegde jaarrekeningen of akten van rechtspersonen die in het Belgisch Staatsblad gepubliceerd werden. De verplichting tot beroepsgeheim, die strafrechtelijk wordt gesanctioneerd op basis van artikel 458 van het Strafwetboek, kent wettelijke uitzonderingen:

Wanneer de accountant of de belastingconsulent getuigenis onder eed dient af te leggen voor een rechter;
wanneer de wet hem verplicht gegevens mee te delen (bijv. in het kader van de strijd tegen het witwassen van geld); en
bij de uitoefening van zijn recht van verdediging in tucht-, strafrechtelijke en burgerlijke zaken.

bron: http://www.iec-iab.be/nl/diensten/deont ... licht.aspx
Klopt het dat zij niet verplicht zijn een verklaring te geven als ik om een verklaring van hen vraag?
Ik zie hen het ook niet doen, omdat zij samenwerken met mijn ex-werkgever.

Alvast bedankt.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 nov 2015 22:07

zij zijn dat idd niet verplicht.

Terug naar “Loon”