Voorshot ontvangen maar ik werk er niet meer

Gvadebo
Topic Starter
Berichten: 2

Voorshot ontvangen maar ik werk er niet meer

#1 , 16 sep 2015 06:33

Sinds 7 september 2015 werk ik voor een andere werk gever, 3 september was mijn laatste werkdag voor mijn vorige werkgever (dus 3 dagen in september).
Ik heb echter het voorschot gehad van september (€ 600) terwijl ik hier geen recht op heb (3 dagen = ± €210).
Wat moet ik doen? Zelf contact opnemen met de personeelsdienst van mijn vorige werkgever of wachten op briefwisseling?

Note: Ik heb zelf mijn contract opgezegd binnen de ontslagtermijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 sep 2015 07:39

Een eerlijk mens neemt zelf contact op.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 16 sep 2015 09:10

Je zal het sowieso moeten terugbetalen.

Artikel 1377

Wanneer een persoon die bij vergissing meende schuldenaar te zijn, een schuld betaald heeft, is hij gerechtigd het betaalde van de schuldeiser terug te vorderen. Dit recht houdt evenwel op wanneer de schuldeiser, ten gevolge van die betaling, zijn titel vernietigd heeft, behoudens het verhaal van degene die betaald heeft, op de werkelijke schuldenaar.

Reclame

Gvadebo
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 17 sep 2015 05:21

Alvast bedankt voor de reactie, ik zal contact opnemen met mjn vorige werkgever en hem op de hoogte brengen van de verkeerde betaling.

Terug naar “Loon”