loonsverhoging en belasting

annvincent
Topic Starter
Berichten: 2

loonsverhoging en belasting

#1 , 07 sep 2015 19:42

ik zou graag een loonsverhoging willen vragen maar weet n iet in welke belastingscategorie ik dan gaan terecht komen.
Ik verdien momenteel 2.200brut per maand. Ik heb een kind van 20jaar ten laste die op universiteit is.
Ik zou graag een opslag vragen van 750brut aangezien ik nu een zeer specifieke taak erbij heb gekregen die niemand op het bedrijf kan overnemen. Dit heeft te maken met mijn studies.
Mijn baas geeft me wel deze taak erbij maar zonder mijn takenpakket te veranderen. Ik heb wel een ultimatum gesteld. Wel zonder over het bedrag te spreken. Ik zou graag eens willen zien eerst wat hij gaat voorstellen.
Als er geen verhoging komt, zou ik die taak willen laten vallen, en ze dan laten uitvoeren door iedereen zelf zonder capaciteit.Mag dat als ze niet in mijn takenpakket staat?
Deze taak werd vroeger gedaan door een extern bureau en zoals de baas zelf zegt spaart hij daar 200.000eur per maand mee nu dat ik dat hier in Belgie doe.
Maar door een verhoging te vragen moet ik ook wel weten wat dit als gevolg gaat hebben op mijn belastingen.
Graag jullie advies.
Met dank.

Annvincent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 07 sep 2015 19:50

Je gaat uiteraard ook meer belastingen betalen, maar netto hou je altijd meer loon over hoor

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 sep 2015 19:55

En niet alleen loon maar ook meer verlofgeld en meer eindejaarspremie !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 07 sep 2015 20:36

Als er geen verhoging komt, zou ik die taak willen laten vallen, en ze dan laten uitvoeren door iedereen zelf zonder capaciteit.Mag dat als ze niet in mijn takenpakket staat?
ja, tenzij je natuurlijk een opleiding volgde op kosten van de werkgever.
Maar door een verhoging te vragen moet ik ook wel weten wat dit als gevolg gaat hebben op mijn belastingen.
Als je 2200 euro nu verdient, hou je (in theorie, zonder extralegale voordelen/onkostenvergoedingen, als alleenstaande bediende met 1 kind ten laste) 1585,91 euro over.
Met een brutoloon van 2950 euro zal dit 1887,86 euro worden. Betekent dus na belastingen een nettovoordeel van zo'n 300 euro.

annvincent
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 08 sep 2015 20:26

beste JPV,
ik dank u voor uw reactie.
ivm met mijn nieuwe taak daar heeft de werkgever geen enkele kosten aan gehad, het is puur door mijn eigen kennis (studies). Dus sta ik wel recht in mijn schoenen. Het is gratis winst voor de firma.
Ik denk dat het dus correct is, als hij deze kwalificatie niet op papier noch met loon erkent dat ik dus wel deze taak weigeren. Of ben ik daar niet correct in?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 08 sep 2015 21:06

Deze taak werd vroeger gedaan door een extern bureau en zoals de baas zelf zegt spaart hij daar 200.000eur per maand mee nu dat ik dat hier in Belgie doe.

Het staat u inderdaad vrij ontslag te nemen en elders met al die extra kwalificaties 200 000 EUR per maand meer te gaan verdienen.
Misschien moet u niet eens zelf ontslag nemen indien u tegenover uw baas dat werk weigert.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Sirkii
Berichten: 5395

#7 , 12 sep 2015 22:07

200 000 € per maand. Dat is het werk van een kleine 10 voltijdse dure consultants die jij tussendoor presteert.... Zelfs als m n maar 3-4000 € per maand uitspaart deel ik je vraag voor opslag als deze taak "hoog opgeleide" competenties vereist. Neen heb je, ja kan je krijgen.

Terug naar “Loon”