gewaarborgd loon?

Gast
Topic Starter

gewaarborgd loon?

#1 , 15 feb 2006 16:48

Normaal staat het voorschot van mijn werk op de 14e of 15e op mijn rekening. Nu ben ik onlangs 8 dagen thuis geweest en beweert mijn werkgever dat dit niet moet betaald worden bij het voorschot maar wel bij de afrekening. is dit normaal??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 16 feb 2006 09:12

Art. 20. De werkgever is verplicht : 3? het loon te betalen op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen... Art. 52. ? 1. In geval van arbeidsongeschiktheid wegens ziekte, andere dan een beroepsziekte, of wegens ongeval, ander dan een arbeidsongeval of een ongeval op de weg naar of van het werk, heeft de werkman ten laste van zijn werkgever recht op zijn normaal loon gedurende een periode van zeven dagen...Art. 53. De Koning kan, na advies van het bevoegde paritair comit?... 3? bijkomende voorwaarden buiten die gesteld in de artikelen...en 52 opleggen.(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Gast
Topic Starter

#3 , 22 feb 2006 15:13

ze weigeren dus te storten tot de volgende uitbetaling

waar kan ik hiermee terecht???

Ze zetten mij dus nu een 10tal dagen zonder geld door hun farce. werkgever vergeet waarschijnlijk dat zijn werknemers geld nodig hebben om eten en dergelijke te kopen

Reclame

delady
Berichten: 547

#4 , 23 okt 2006 07:51

ik weet wel dat in de bouw de werkgever het "recht" heeft om 4 weken achter elkaar economische werkloosheid aan te vragen en 1 week niet, dus je hebt 1 kans op 5 om gewaarborgd loon te ontvangen in de bouw!!Precies de lott en daar win ik nooit iets mee :(

Terug naar “Loon”