Ten laste of niet

redback
Topic Starter
Berichten: 1

Ten laste of niet

#1 , 25 aug 2015 19:57

Ikzelf ben 55 jaar en woon 6 jaar wettellijk samen met vriendin. Sinds deze maand is zij halftijds gaan werken en verdient ongeveer 900€ p/maand.
Mogenlijk zou in het kort een algemene sluiting plaatsvinden van het bedrijf.Mijn vraag is .....blijft zij ten laste van mij of verlies ik een deel van mijn uitkering na verloop van tijd. Misschien is het voordeliger dat ze minder uren zou doen indien mijn uitkering zou minderen.
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 aug 2015 08:14

Hoe lang werk je al bij het bedrijf waar je nu werkt, hoeveel jaar heb je in totaal gewerkt (gans je carriere), wat is het BRUTObedrag dat je vriendin verdient (netto is nutteloos), in welke sector werk je (paritair comité) en ben je arbeider of bediende? Is belangrijk voor een volledig antwoord.

Sowieso kan je vriendin NOOIT ten laste zijn van jou. En gezien ze een inkomen heeft, zal jij geen samenwonende met gezinslast zijn voor de werkloosheid.

Reclame

Terug naar “Loon”