Bediende loon uitdiensttreding

stefaniev40
Topic Starter
Berichten: 13

Bediende loon uitdiensttreding

#1 , 23 aug 2015 12:32

In maart dit jaar ben ik van job veranderd en ben ik mijn vakantiegeld uitbetaald geweest. Bij het loon van juli werd ik wat geld afgehouden van mijn loon. In augustus heb ik 2 weken vakantie genomen. Ga ik deze betaald zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 aug 2015 10:17

Hangt er vanaf wat er afgehouden werd, maar meer dan waarschijnlijk wel.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 24 aug 2015 15:46

Het enige dat ze zouden mogen aftrekken is hetgeen dat je vorig werk al betaald heeft aan dubbel vakantiegeld: een extraatje op je normale verloning dus.
Je enkel vakantiegeld is hetgeen je krijgt als je vakantie neemt (en dit ter compensatie van het niet gekregen loon voor die dag).
Deze "pot" vul je aan met te werken in het jaar ervoor.

Dus kortweg gezegd: als je vorig jaar voldoende gewerkt hebt (minstens een half jaar, als je dit jaar nog geen verlof genomen hebt) ga je gewoon doorbetaald worden.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 24 aug 2015 20:41

Als je op je vorig werk nog geen vakantiedagen opgenomen had heb je in maart je enkel en dubbel vakantiegeld voor je volledige verlof 2015 gekregen evenals je enkel en dubbel vakantiegeld voor 3 maand in 2016. Dus ruw geschat 2,5 maandweddes extra. De vakantiedagen die je dit jaar bij je nieuwe werkgever opneemt zal hij dus niet uitbetalen. Zo ook zal je volgend jaar in mei 2016 slechts "9 maand" vakantiegeld uitbetaald worden want 3 maand kreeg je al van je vorige werkgever.

In de praktijk heb je in mei 2015 (bij uitbetaling vakantiegeld) weinig of geen loon gekregen bij je nieuwe werkgever zodat je idd in augustus doorbetaald zal worden. Je kreeg je vakantiegeld enkel en dubbel immers uitbetaald door je vorige werkgever.

Je kreeg hiervoor attesten van je vorige werknemer.

Als je nu bij de overheid werkt is de situatie anders (loon loopt gewoon door omdat je als ambtenaar in 2015 verlof krijgt navenant de maanden die je in 2015 werkt.

bvangesselen
Berichten: 7

#5 , 31 okt 2015 03:03

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Maar wat als ik de resterende verlofdagen niet opneem bij mijn nieuwe werkgever. Heeft dit invloed op mijn loon. En op het loon van mei 2016.?

Terug naar “Loon”