indexatie budget bedrijfswagen

PPL
Topic Starter
Berichten: 2

indexatie budget bedrijfswagen

#1 , 21 aug 2015 15:20

Hallo,
Weet er iemand of er een automatisch indexatie is voor het budget van een bedrijfswagen? Ik rijdt nl. 10 jaar met dezelfde bedrijfswagen (die ik ook privé mocht gebruiken) en die is ondertussen einde van zijn dagen. Die nieuwe auto heeft destijds 12500 euro incl. BTW gekost. Wegens besparingen, wou mijn werkgever tot dat budget gaan voor een ander bedrijfswagen. Op zicht was ik wel te vinden voor dat idee. Ik was zelfs mee akkoord om voor een eventuele 2de handswagen aan datzelfde budget. Na heel wat onderhandelingen en wispelturige voorwaarden van mijn werkgever, stelt hij mij nu een ander auto voor die kleiner en minder kost dan 12500! (meer dan 2000 euro minder!) Ik wil weten of hij verplicht is om mij 'eenzelfde wagen' te moeten voorzien of kijken we enkel naar het destijds betaalde bedrag voor die auto. Voor dat geld ik ik amper een nieuwe dieselwagen, 95% fiscaal aftrekbaar, tot max. 20.000 km...
Dank voor jullie feedback.
PPL

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 aug 2015 16:44

Het is de werkgever die beslist over dat budget. Een automatische indexering is er zeker niet. Als je met het huidige budget, dat misschien evenveel is al 5 jaar geleden maar een wagen kan kopen die een pak kleiner is, heb je pech

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 21 aug 2015 21:30

Vandaar dat je zo'n indexatie in de arbeidsovereenkomst moet opnemen.

Reclame

Terug naar “Loon”