Loon wordt niet uitbetaald, blijkt niet aangegeven op studentencontingent

Hannal
Topic Starter
Berichten: 1

Loon wordt niet uitbetaald, blijkt niet aangegeven op studentencontingent

#1 , 05 aug 2015 15:30

Hoi iedereen,


Ik heb tijdelijk gewerkt voor een horecazaak, mijn baas heeft me pas na verloop van tijd (gedeeltelijk) officieel willen inschrijven toen ze opeens last begon te krijgen van verschillende inspecties (door klachten vroegere werknemers waaronder te weinig uitbetaald worden, vals contract laten tekenen). Of dat dacht ik toch. Ze had in ieder geval de juiste documenten ingevuld toen diezelfde dag nog sociale inspectie langskwam. M'n collega's en ik zijn ondervraagd geweest en moesten een verklaring ondertekenen. Kan ik dat ergens opvragen?

Aangezien de werksituatie daar compleet onhoudbaar werd, heb ik drie weken later mijn ontslag ingediend. Ik heb een ontslagbrief 'in onderling overleg' getekend, maar niets mee gekregen. Ondertussen zijn we bijna twee maanden verder en heb ik nog steeds niets ontvangen. Geen loon van de laatste drie weken, geen ontslagbrief, geen vermindering van m'n studentencontingent (50Days).

Ik heb vernomen dat ze ondertussen iedereen ontslagen heeft/m'n vroegere collega's zelf ontslag genomen hebben, ze staat er dus alleen voor in een horecazaak die enkel op zondag gesloten is. Gevraagd naar mijn achterstallig loon liet ze weten (24/8) dat ze 'de loonbrieven heeft ontvangen, maar dat ze alleen nog op de bank moet zien te geraken'. Kan ook deze mail waarin ik mijn werkdagen nog eens heb doorgegeven en waarop zij geantwoord heeft als bewijs gebruikt worden?


Het is wel duidelijk dat ik hier alles behalve vertrouwen in heb, maar ik twijfel er aan of ik veel kans maak? Als ik iets uitbetaald zal krijgen is het sowieso niet mijn volledige achterstallige loon. Ik zit ook niet bij de vakbond.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 aug 2015 07:15

Als student is het lidmaatschap bij de meeste vakbonden gratis.

Kan je bewijzen wanneer je gewerkt hebt (welke dagen)?

wss is je "24/8" ook "24/7"?

Reclame

Terug naar “Loon”