invaliditeit - bijverdienste camerameisje

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

Re: invaliditeit - bijverdienste camerameisje

#16 , 26 jul 2015 22:54

Ik dacht aan een niet-prutsfirma, nl. chaturbate. Ik chatte al met modellen uit andere landen en die geven gewoon "entertainment" aan, maar wschl gaat het in de US makkelijker om met zo'n dingen te starten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 27 jul 2015 07:28

Klopt. Hier gaat het over een virtuele hoer of prostitué voor een camera.
Ja, maar die discussie ga ik niet voeren. Mij gaat het enkel over: welk statuut, welke details je aan AG moet geven, dat je x aantal uren per week werkt en x aantal euro verdient, is toch wel het belangrijkste.
Het is wel van belang om DUIDELIJK het soort werk te beschrijven aan de adviserend geneesheer. Dat moet je zoals gezegd vooraf doen. Als je beweert dat je model bent, en blijkt dat je 's avonds erotische activiteiten doet, kan dit al voldoende zijn om geschorst te worden (als men oordeelt dat dit voor de AG een ander oordeel zou opleveren).

Bespreek het met de adviserend geneesheer, zo simpel is het. Je moet op voorhand toch toestemming vragen, tenzij je afstand doet van uitkeringen. En wees gerust, ik heb hier al een aantal terugvorderingen voor zo'n zaken gezien en die terugvorderingen overstijgen ruim de inkomsten (die per minuut op de detailfactuur staan).

eylis
Berichten: 8840

#18 , 27 jul 2015 10:38

:lol: oeps, ben effe van mijn stoel gevallen van het lachen...chaturbate

Reclame

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#19 , 27 jul 2015 13:33

Bedankt, en verder staat er bij België: zelfstandige activiteit waarvoor je geen BTW-nummer nodig hebt, hoe kan dat?

wOw
Berichten: 8

#20 , 27 jul 2015 13:52

De kleine ondernemingen van wie het jaarlijks omzetcijfer niet meer dan 15.000 euro bedraagt kunnen genieten van de vrijstellingsregeling van belasting voor de leveringen van goederen en de diensten die ze verrichten.

bron: http://financien.belgium.be/nl/ondernem ... geling/#q2" onclick="window.open(this.href);return false;

LeenW
Berichten: 12836

#21 , 27 jul 2015 14:05

Daar heb je wel een btw-nummer voor nodig, maar je bent vrijgesteld van aanrekenen en indienen.

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#22 , 27 jul 2015 14:42

En wat betekent de derde paragraaf hier dan? http://www.webcam-sex-model.nl/webcammo ... belasting/" onclick="window.open(this.href);return false;

LeenW
Berichten: 12836

#23 , 27 jul 2015 15:00

Wilt u even citeren? Ik kom liever niet op zo'n sites op het werk ;)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#24 , 27 jul 2015 15:23

Nog eens ik heb het al geschreven dit is niet juist, dit is een NEDERLANDSE website die de Belgische wetgeving niet kent, ieder zelfstandige moet een BTW nummer hebben in Belgie, maar zoals al geschreven is kan je vrijstelling van btw krijgen maar dit zeg niet dat je geen btw nummer moet hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#25 , 27 jul 2015 15:45

Je moet je laten inschrijven bij de kas van de zelfstandigen omdat je zelf je klanten niet zoekt, is er andere regeling.

Ik las op dat kunstenloket ( en dan gaat het toch ook over zaken buiten de kunst) dat je zelfstandige activiteit maar een half jaar met invaliditeitsuitkeringen kan cumumleren, maar wat als het beperkt blijft?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 27 jul 2015 15:50


zelfstandige activiteit maar een half jaar met invaliditeitsuitkeringen kan cumumleren, maar wat als het beperkt blijft?
Waarom ga je niet eens naar de sociale dienst van u ziekenbond, die kennen je dossier en kunnen je perfect een antwoord geven wat je mogelijkheden van je uitkeringen zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12836

#27 , 27 jul 2015 16:04

Je moet je laten inschrijven bij de kas van de zelfstandigen omdat je zelf je klanten niet zoekt, is er andere regeling.
Ruikt naar schijnzelfstandigheid. Je zit al in een louche sector en om dan te gaan werken bij een Nederlands bedrijf dat de Belgische wetgeving op haar eigen manier interpreteerd?

Zie de post van katje2560, ik durf er geld op zetten dat er daar ook iets verkeerd was uitgelegd.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#28 , 27 jul 2015 16:11

Ga dan toch in een echt hoerenkot werken en neem een pooier voor je "administratieve" zaken.
Laat jezelf melken in plaats dat jij de sociale zekerheid uitmelkt.
Houdt dat nooit op??? Wees tevreden dat er in dit land sociale zekerheid is ipv ze te belazeren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#29 , 27 jul 2015 16:25

Is niet voor dat NL bedrijf dat je met werken. Het zit zo, bij die amerikaanse firma's scan je je ID, schrijf je je in en begin je te werken. Vanaf een bepaald bedrag betalen ze uit en elke maand krijg je een overzicht van je verdiensten waarop zij de jobinhoud beknopt beschrijven.

Vanaf ongeveer 400 per maand heeft het geen invloed op je uitkering, daarna een beetje, afhankelijk van hoeveel meer je verdient.
Omdat het nogal delicate materie is, wil ik eerst zeker weten via welk statuut dit kan? Zelfstandig ok, maar wil dat niet dat ze na zes maanden zeggen: ofwel stop je met je activiteiten, ofwel stop je ziekenkas.

En dat laatste bericht, van die hoerenkoten, was niet de bedoeling die kant op te gaan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#30 , 27 jul 2015 16:28

Omdat het nogal delicate materie is, wil ik eerst zeker weten via welk statuut dit kan? Zelfstandig ok, maar wil dat niet dat ze na zes maanden zeggen: ofwel stop je met je activiteiten, ofwel stop je ziekenkas.
Alleen je ziekenkas kan je hier een sluitend antwoord op geven, een zelfstandig statuut zal je zeker moeten hebben, en mischien zal je ziekenkas je nog wat bijgeven, maar dit zal je met hun moeten bespreken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”