Netto dubbel vakantiegeld te weinig?

monty_burns_007
Topic Starter
Berichten: 46

Netto dubbel vakantiegeld te weinig?

#1 , 07 jul 2015 08:08

wat is de uiterlijke datum van uitbetaling van het dubbel vakantiegeld ?
Maw. vanaf welke datum moet ik gaan horen waar mijn vakantiegeld 2015 blijft ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 jul 2015 20:31

Vanaf dat je je hoofdvakantie neemt (je grootste periode van vakantie)

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 07 jul 2015 22:03

Je bent toch toevallig niet van werkgever veranderd? Maw je vorige werkgever heeft je al enkel en dubbel vakantiegeld vervroegd uitbetaald.

Reclame

monty_burns_007
Topic Starter
Berichten: 46

#4 , 08 jul 2015 23:52

nee, niet van werkgever veranderd.
Vorig jaar werd het uitbetaald met de loonbrief van juni.
Dit jaar nog geen vakantiegeld ontvangen.
Zal nog een maand wachten en kijken of het bij het loon van juli zit.
Van m'n 20 wettelijke verlofdagen heb ik er al een stuk of 5 benut. Ik neem echter geen aaneensluitende weken verlof op dit jaar, maar verspreid.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 09 jul 2015 22:29

toevallig tijdskrediet genomen?

monty_burns_007
Topic Starter
Berichten: 46

#6 , 10 jul 2015 10:13

nee, geen tijdskrediet genomen.

monty_burns_007
Topic Starter
Berichten: 46

#7 , 04 aug 2015 14:17

nee, niet van werkgever veranderd.
Vorig jaar werd het uitbetaald met de loonbrief van juni.
Dit jaar nog geen vakantiegeld ontvangen.
Zal nog een maand wachten en kijken of het bij het loon van juli zit.
Van m'n 20 wettelijke verlofdagen heb ik er al een stuk of 5 benut. Ik neem echter geen aaneensluitende weken verlof op dit jaar, maar verspreid.
Ik vind hier nergens iets over terug op internet omtrent de uiterlijk maximum wettelijke datum uitbetaling dubbel vakantiegeld.
Enkel dat het wordt uitbetaald vooraf de periode van groot verlof, maar dat dit op ondernemingsniveau gelijktijdig voor alle werknemers wordt uitbetaald in mei of juni.

Nu is juli al gepasseerd en nog geen vakantiegeld ontvangen. (ook niet op loonbrief juli)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 05 aug 2015 07:05

Koninklijk besluit van 30 maart 1967 tot bepaling van de algemene uitvoeringsmodaliteiten van de wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers

Behalve in de gevallen bedoeld bij de artikelen 46 en 47, betaalt de werkgever aan zijn bediende of aan zijn leerling-bediende:
– op de gewone datum het deel van het vakantiegeld beoogd bij artikel 38, 1°, en/of met de andere commissiegelden der maand waarin de hoofdvakantie ingaat, het deel bedoeld bij artikel 39, eerste lid:
wanneer de hoofdvakantie wordt verleend, het deel van het vakantiegeld bedoeld bij artikel 38, 2°, 1[en/of artikel 39, derde lid]1.


(het laatste is het dubbel vakantiegeld)

Terug naar “Loon”