Netto dubbel vakantiegeld te weinig?

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

Netto dubbel vakantiegeld te weinig?

#1 , 18 jun 2015 18:32

Zonet mijn loonbrief ontvangen, netto hou ik ongeveer €500 dubbel vakantiegeld over (na aftrek van alle bijdragen), mijn nettoloon voor deze maand bedraagt dus mijn standaard nettoloon + €500 vakantiegeld. Volgens de online berekeningstool van Jobat (http://www.jobat.be/nl/artikels/bereken ... antiegeld/" onclick="window.open(this.href);return false;) zou ik echter netto €1259 vakantiegeld ontvangen?

Ik ben in dienst sinds medio 08/2014. Ik heb dan geen volledig jaar gewerkt in 2014 want voorheen was ik student, dus heb ik ook zogezegd geen volledige vakantie opgebouwd volgens de verouderde Belgische wet MAAR: ik heb wel aanvullend verlof (ook wel Europees verlof genoemd) aangevraagd bij mijn werkgever. Zie onderstaande link voor meer info: http://www.belgium.be/nl/nieuws/2012/ne ... rkjaar.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik concludeer dat er dan toch iets fout is gelopen bij de berekening, of vergis ik me?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MissChilli
Berichten: 63

#2 , 18 jun 2015 19:12

De maand waarin u uw vakantie neemt is uw loon doorbetaald. Dat is het 'dubbele' deel van uw vakantiegeld. U krijgt dan loon om niet te werken.

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

#3 , 18 jun 2015 19:29

De maand waarin u uw vakantie neemt is uw loon doorbetaald. Dat is het 'dubbele' deel van uw vakantiegeld. U krijgt dan loon om niet te werken.
Dus dit krijg ik dan nog in juli ofwat? In juli is mijn verlof nl.

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 18 jun 2015 19:47

een volledig maandloon doorbetaalt krijgen zonder te werken in juli is toch ook vakantiegeld of niet soms ?
( een extraatje zal er normaal niet nog eens bij zijn )

Kopers
Berichten: 45

#5 , 18 jun 2015 21:07

Toen ik bediende was werd mijn verlof ook doorbetaald en kreeg ik op mijn loonbrief een extra bedrag dat iets minder dan mijn netto maandloon bedroeg.
Dus ik snap de redeneringen hier niet echt..

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

#6 , 18 jun 2015 22:20

Toen ik bediende was werd mijn verlof ook doorbetaald en kreeg ik op mijn loonbrief een extra bedrag dat iets minder dan mijn netto maandloon bedroeg.
Dus ik snap de redeneringen hier niet echt..
Nee haha ik ook niet, ze begrijpen me verkeerd denk ik. Zal wel eens contact opnemen met de juridische dienst van mijn vakbond.

jefke007
Berichten: 1812

#7 , 18 jun 2015 23:00

Kan zijn dat toevallig het dubbel vakantiemaand, in dezelfde maand wordt uitbetaald wanneer je je hoofdverlof neemt.

Dit is zeker geen algemene regel, en meestal wordt het dubbel vakkantie voor iedereen in de onderneming gelijktijdig uitbetaald, los van de maand waarin je je hoofdverlof neemt ( dikwijls wordt het dubbel vak in de maand mei uitbetaald )

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 19 jun 2015 14:07

Zonet mijn loonbrief ontvangen, netto hou ik ongeveer €500 dubbel vakantiegeld over (na aftrek van alle bijdragen), mijn nettoloon voor deze maand bedraagt dus mijn standaard nettoloon + €500 vakantiegeld. Volgens de online berekeningstool van Jobat (http://www.jobat.be/nl/artikels/bereken ... antiegeld/" onclick="window.open(this.href);return false;) zou ik echter netto €1259 vakantiegeld ontvangen?

Ik ben in dienst sinds medio 08/2014. Ik heb dan geen volledig jaar gewerkt in 2014 want voorheen was ik student, dus heb ik ook zogezegd geen volledige vakantie opgebouwd volgens de verouderde Belgische wet MAAR: ik heb wel aanvullend verlof (ook wel Europees verlof genoemd) aangevraagd bij mijn werkgever. Zie onderstaande link voor meer info: http://www.belgium.be/nl/nieuws/2012/ne ... rkjaar.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik concludeer dat er dan toch iets fout is gelopen bij de berekening, of vergis ik me?
neem eens je individuele rekening erbij (da's een document dat je bij de fiche 281.10 voor de bealstingen gekregen zou moeten hebben). Daarop staat je totale brutoloon van 2014 (naast het overzicht van je loon per maand). Geef dat eens + je huidige brutomaandloon?

Terug naar “Loon”