allimentatievermindering na eco werkl. en wijziging gezinsit

rudi_rvg
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: Borsbeek

allimentatievermindering na eco werkl. en wijziging gezinsit

#1 , 09 jun 2015 15:24

graag had ik geweten of ik zelf naar vredegerecht kan gaan zonder advocaat voor allimentatie vermindering te krijgen en mijn vonnis te laten aanpassen.
Ik ben al meer als 7 jaar gescheiden via bemiddeling.En hoe ik een afspraak kan maken en waar?


Ik betaal allimentatie en de helft van de schoolkosten, orthodentie, ziekenhuisverzekering, sportclub dit is allemaal vastgelegt door de bemiddelaar.

Intussen ben ik geregeld en al meer dan een jaar economisch werkloos, het varieert van maand tot maand dat ik meer of minder dagen moet stempelen en is haar gezinsituatie gewijzigd intussen heeft ze een nieuwe man of vriend die ook voltijds werkt.
en ik een vriendin die partime werkt.

Mijn dochters zijn inmiddels 14 jaar en 16 jaar geworden.

groetjes Rudi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 11 jun 2015 11:31

“Art.1288.Zij (=de echtgenoten) zijn ertoe gehouden hun overeenkomst omtrent de volgende punten bij geschrift vast te leggen:...3° de bijdrage van elk van beide echtgenoten in het levensonderhoud, de opvoeding en de passende opleiding van voornoemde kinderen, onverminderd de rechten hen door Hoofdstuk V van Titel V van Boek I van het Burgerlijk Wetboek toegekend...Wanneer nieuwe omstandigheden buiten de wil van de partijen hun toestand of die van de kinderen ingrijpend wijzigen, kunnen de beschikkingen bedoeld in het 2° en het 3° van het voorgaande lid na de echtscheiding worden herzien door de bevoegde rechter...”(Gerechtelijk Wetboek=Ger.W.).
Analogisch kan dit laatste ook in geval van echtscheiding door onherstelbare ontwrichting(vgl. art.203quater,§2 Burgerlijk Wetboek).

“Art.572bis.Onverminderd de bijzondere bevoegdheden die zijn toegekend aan de vrederechter en de bijzondere wetgevingen, neemt de familierechtbank kennis van :...7° vorderingen met betrekking tot onderhoudsverplichtingen...”(Ger.W.).

“Art.1320.De vorderingen tot toekenning, verhoging, verlaging of afschaffing van de uitkering tot levensonderhoud kunnen worden ingesteld bij verzoekschrift op tegenspraak , overeenkomstig de artikelen 1034bis tot 1034sexies.”(Ger.W.).

U kan in principe zelf verschijnen (=zonder advocaat)
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Loon”