Bedrijfswagen probleem

vincki
Topic Starter
Berichten: 5

Bedrijfswagen probleem

#1 , 02 jun 2015 08:25

Ik heb een probleempje met mijn bedrijfswagen.
Ik ben overgestapt van firma en hier heb ik recht op een bedrijfswagen (staat ook in mijn contract dat ik er één krijg)
Ondertussen zijn we al 7 weken later en de wagen is nog altijd niet besteld.
De enige vergoeding die ik voorlopig krijg zijn mijn wettelijke KM's. wat nog geen 3de van de benzine betaald.
Laat staan verzekering, slijtage, ... aan mijn privéwagen.

Nu is mijn vraag of ze mij hiervoor geen vergoeding moeten geven (wegens loonsverlies)
want dit is iets waar ik recht op heb, maar niet heb.

ik ga ook geen huurwagen krijgen in de tussentijd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 jun 2015 09:48

Ze moeten je je loon geven, dus je moet gewoon een bedrijfswagen krijgen. Is dat nu een bestelde wagen of een huurwagen, maakt niks uit. Stuur een mail naar je werkgever waarin je duidelijk maakt dat je nu reeds 7 weken wacht en bij gebrek aan bewijs van bestelling tegen 15/06/2015, je een huurwagen zal huren omdat je privé-wagen dan niet meer ter jouwer beschikking zal staan voor het werk (bvb omdat je die zelf uitleent aan kennissen of gewoon geen zin meer hebt om die voor je werk te gebruiken). De kosten van de huurwagen zullen dan ten laste zijn van hen.

Een meer "eenvoudige" oplossing is de volledige kost zoals die aan ambtenaren betaald wordt, voor ELKE km (dus ook woon-werkverkeer) betaald te worden. Da's nu ongeveer 0.34-0.35 euro/km.

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 09 jun 2015 19:59

Slecht begin van je nieuwe werkgever. Elke leasefirma heeft "aanloopwagens" die je krijgt in afwachting van de levering van je gekozen wagen. Heb je een buitenfunctie? Vooraleer juridisch te worden eerst effe praten en idd onkostennota s binnenbrengen voor je kilometers aan "ambtenarentarief".

Reclame

vincki
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 09 jun 2015 22:14

ik werk intern voor het bedrijf (op de boekhouding),
aangezien alle wagens besteld en geleased worden bij een duitse firma zijn er geen aanloopauto's.
maar mischien geen slecht idee om eerst ook nog eens te praten bij de werkgever, er is zojuist een nieuwe HR begonnen

Terug naar “Loon”