loon is te laat

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

loon is te laat

#1 , 10 apr 2015 19:11

Hallo.
Ik en mijn collega's zitten nogal met een probleem.
Sinds enkele maanden gebeurt het dat mijn bazin de lonen steeds later en later stort. Ze vergeet het de ene keer, de andere keer duurt de 'berekening' langer als verwacht,...
Maar iedere maand dat ze het later stort moeten wij ons maar uit de problemen weten te halen.
Zo is het nu dus dat er nog steeds geen loon van maart is gestort, hoewel we dit altijd rond de 5e of 6e van de maand kregen (begin vorig jaar toch nog). Maar nu, de 10e van de maand is er nog steeds geen loon gestort.
Nu is het zo dat mijn bazin op dit moment op vakantie is in het buitenland en we hadden haar al gecontacteerd. Toen meldde ze ons dat ze ervoor zou zorgen dat we vandaag een voorschot van 500 euro zouden krijgen. (wordt snel overgezet, om 10u doorgegeven = om 12u op de rekening).
Na bijna 6u afwachten, nog niets op de rekening, sms ik haar terug dat we nog niks ontvangen hebben, krijg ik als antwoord: 'Ja dat zal dan wel voor volgende week zijn e...'
Nou leuk, de rekeningen stapelen zich op en ik kan ze door de nalatigheid van mijn bazin niet betalen.
Nu is onze (van alle werknemers) vraag, wat kunnen we eraan doen dat dit niet meer zou gebeuren?

EDIT: in ons arbeidsreglement stelt men dat de lonen uiterlijk op de 7e werkdag volgend op de arbeidsperiode waarvoor de betaling geschiedt, moet worden uitbetaald. Gezien wij 6 dagen per week werken, zou dit dus uiterlijk de 8e van deze maand geweest moeten zijn. Wat nu dus naar alle waarschijnlijkheid pas de 13e zal zijn.

Alvast bedankt!!
Darlien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 apr 2015 14:38

U kan haar in gebreke stellen voor het te laat betalen en duidelijk maken dat bij herhaling zij de arbeidsovereenkomst verbreekt wegens niet)betaling van het loon.

Reclame

Terug naar “Loon”